Plento gatvės klausimas kuri laiką buvo dingęs iš viešosios erdvės svarstymų, tačiau dabar, panašu, grįš su nauja jėga.
Galima prisiminti, jog dėl šios gatvės rekonstrukcijos debatai vyko daugiau kaip dešimtmetį. Visai neseniai pasirodė pirmieji geri ženklai – vasario pradžioje pasirašyta rangos sutartis dėl pėsčiųjų – dviratininkų tako šioje gatvėje įrengimo bei asfalto dangos atnaujinimo. Rekonstrukcija kainuos daugiau kaip 700 tūkst. eurų. Bet kai kurie biržiečiai nerimauja, kad atnaujinta gatvė bus per siaura.
Gatvė atrodo per siaura
Atšilus orams, Plento gatvėje pasirodė statybininkai ir technika. Prasidėjus darbams, daliai biržiečių pasirodė, jog gatvė rekonstruojama neteisingai. Pagrindiniu trūkumu jie laiko numatomą gatvės važiuojamosios dalies plotį, kuris bus 6 metrai. Kritikų nuomone, tokio pločio šiai gatvei yra per mažai.
„Čia pagrindinė miesto pramoninė gatvė, kuria važiuoja sunkvežimiai, traktoriai ar kombainai. Čia yra jų remonto ir aptarnavimo įmonės. Dabar, kai nėra šaligatvių, susitikusios transporto priemonės išvažiuoja į šalikelę ir šiaip taip prasilenkia. O ką reikės daryti, kai atsiras šaligatviai ir nebus, kur pasitraukti? Vilkiko plotis yra 2,6 metro be šoninių veidrodėlių. Tai jie prasilenkdami veidrodžiais daužysis arba „lips“ ant šaligatvių“, – sakė pašnekovas. Jo nuomone, kol ne vėlu, projektą reikia koreguoti.
Projektas keičiamas nebus
Biržų savivaldybės Statybos ir infrastruktūros skyriaus vedėjas Giedrius Neviera sakė minėtus priekaištus jau girdėjęs.
Anot specialisto, gatvės remontas atliekamas pagal esamą plotį, o šaligatvis ir dviračių takas atsiranda papildomai. Nuo Vabalninko gatvės šaligatvis bus abiejose Plento gatvės pusėse, o kiek toliau už sankryžos su M. ir J. Yčų gatve šaligatvis ir dviračių takas liks vienoje pusėje. G. Nevieros manymu, 3 metrų pločio kelio juosta į vieną pusę yra visiškai pakankama, tokios praktikos dabar laikosi Lietuvos automobilių kelių direkcija, projektuodama naujas sankryžas ir gatves. „Reikalingas mažesnis greitis ir daugiau atidumo prasilenkiant. Projektavimo taisyklėse tokie pločiai leidžiami ir projektuotojai taip projektuoja“, – sakė specialistas.
Anot G. Nevieros, ir esant tokiam važiuojamosios dalies pločiui atsiranda problemų dėl vietos papildomai įrengiant pėsčiųjų taką bei naują gatvės apšvietimą. „Reikia atminti, kad miesto gatvė skirta ne vien sunkvežimiams ar didiesiems traktoriams, bet ir pėstiesiems bei dviratininkams. Be to, apie šios gatvės rekonstravimą kalbėta daugybę metų, o ir projektuojama ji buvo ne vienerius metus. Suinteresuoti asmenys galėjo teikti pasiūlymus, gal į juos būtų atsižvelgę projektuotojai. Visi apie tai žinojo, buvo projekto viešinimai, buvo kalbėta ir su toje gatvėje dirbančiais verslininkais. Tačiau iki tol, kol projekto vykdymas neprasidėjo, niekam šie dalykai neužkliuvo. Bet manęs tai nestebina, taip yra su visais projektais – kai tik prasideda realūs darbai, iškart atsiranda nuomonių įvairovė“, – kalbėjo G. Neviera.
Anot jo, darbai vyksta pagal patvirtintą projektą ir jo keisti neketinama.