Laikas nugludina tiesą, o projektų trūkumus – realybė. Panaši situacija yra Plento gatvėje, kurioje šiuo metu vyksta intensyvūs rekonstrukcijos darbai. Nuogąstavimų, nerimo ir pastabų daug, o kaip bus iš tiesų – parodys tik laikas.
Susiaurintos sankryžos
Plento gatvės rekonstrukcija, jos projektas ir darbai kėlė, kelia ir, matyt, dar kels daug diskusijų. Didžiausias susirūpinimas buvo dėl gatvės, kuri laikoma pramonine ir kuria juda didelių gabaritų transportas, pločio.
Gatvėje jau sudėti borteliai ir jau aišku, kokio pločio bus gatvė. Visuomenėje kilo diskusijų dėl įsukimo į sankryžas susiaurinimo ir jose padarytų vingių.
Panašu, kad vingius įveikti sunkvežimiams bus sudėtinga. Tą liudija ir posūkis į Krantinės gatvę, kur naujai sudėti borteliai jau išversti. Tiesa, verta pažymėti, jog ši sankryža dar nėra žymiai susiaurinta ir bortelių išvertimas galėjo būti vairuotojo neprofesionalumo padarinys.
Kelias kelia susirūpinimą
Plento gatvės rekonstrukcija ir darbai rūpi ir įmonėms, į kurias šiuo keliu nuolatos juda transportas. Sankryžos vingis į Tiekimo gatvę gali tapti iššūkiu čia sukančiam transportui.
„Kaip tik neseniai bendravau su logistikos skyriaus darbuotojais ir kalbėjome apie vykstančius kelio darbus. Matome nemažai galimų rizikų ir mums tai kelia susirūpinimą. Į mūsų įmonę atvažiuoja didelių gabaritų transportas, vairuotojai iš trečiųjų šalių ir judėjimas gali būti sudėtingas“, – sakė bendrovės „Žemtiekimas“ vadovas Saulius Silickas.
Apie laukiančius iššūkius užsiminė ir įmonės „Biržų komunalinis ūkis“ padalinio vadovė Asta Sadauskienė.
„Mūsų transportas didelis, mašinos ilgos ir, be abejo, visa situacija mums kelia susirūpinimą. Šiltuoju sezonu dar bus galima ir per sankryžas, ir per kelią laviruoti, kažkas stabtels, kažkas reikalui esant ant šaligatvio užvažiuos. Tačiau didžiausios problemos gali laukti žiemą. Į šalikeles braukiamas sniegas gatvę ir sankryžas dar susiaurins, o sniego sankaupos neleis transportui į jas pasitraukti“, – kalbėjo A. Sadauskienė.
Įstatymų ir reikalavimų viršenybė
Biržų rajono savivaldybės Statybos ir infrastruktūros skyriaus vedėjo Giedriaus Nevieros teigimu, gatvė suprojektuota remiantis reikalavimais ir įstatymais.
„Nuogąstavimai visiškai suprantami ir tikėtina, kad kai kuriais atvejais tų keblumų iš tiesų kils. Vairuotojams teks išmokti toje zonoje važiuoti lėčiau, atsargiau prasilenkinėti, reikalui esant vieniems kitus praleisti, posūkius sukti stačiu kampu. Vyksta ne eilinis gatvės kelio dangos remontas, o rekonstrukcija. Ji atliekama pagal naujausius reikalavimus, kuriuos apibrėžia įstatymai. Jais projektuotojai bei ekspertai ir remiasi, o ne norais ir pageidavimais.
Kažką bandome pagal galimybes koreguoti, bet yra dalykų, kurių projektuotojai tiesiog nenori girdėti. Jei praleis jie, tai nepatvirtins ekspertai ir bus kaip užburtame rate. Tiesiog įstatymiškai nėra priežasčių, kodėl tam tikra gatvė ar sankryža turi būti platesnė ar kokia kita. Tokios sankryžos, kokios buvo iki šiol, tiesiog jau yra nebeįmanomos. Jos neatitinka dabartinių saugos ir kitų reikalavimų“, – sakė G. Neviera.
Anot jo, kilus kažkokiam nepatogumui ar nepasitenkimui, kaltų ir kvailių vietoje visuomet lieka Savivaldybė ir jos administracija.
„Skaičiavimus bei modeliavimus atlieka specialios programos, projektus rengia projektuotojai, jie tvirtinami keliais etapais, turi gauti ekspertų patvirtinimą. Viskas daroma pagal reikalavimus ir įstatymus. O išeina taip, kad, jei kažkokiam vairuotojui neišeina pro sankryžą įvažiuoti, tai pirmiausia kalta rajono valdžia, rangovai, projektuotojai, bet tik ne jis pats. Vertėtų pažymėti, kad atsakomybė yra didžiulė. Jei ne pagal projektą ir reikalavimus įrengtame kelyje arba sankryžoje atsitiktų didelė nelaimė, kam pirmajam tektų atsakomybė? Reikia visiems suvokti, kad net savame kieme žmogus negali daryti, ką tik nori. Ką bekalbėti apie kelius ir kitus infrastruktūros objektus“, – pastebi Statybos ir infrastruktūros skyriaus vedėjas.