Blogai, kai vanduo namus apsemia, bet dar blogiau, kai pastarojo pritrūksta. Su centralizuotu vandens tiekimu Biržų mieste nėra pati geriausia situacija, ypač individualių gyvenamųjų namų kvartaluose. Tai sena bėda, kuri po truputį sprendžiama, tačiau gyventojai norėtų spartesnių plėtros tempų.
Sunkus kelias civilizacijos link
Apie vandentiekio ilgą laukimą redakcijai bėdojosi Jovaro kvartalo seniūnaitis Admondas Lionas. Anot seniūnaičio, šioje teritorijoje su geriamuoju vandeniu situacija kebli. Vasarą šuliniuose vandens trūksta, vanduo turi daug visokių priemaišų, o kasti gilesnius šulinius trukdo plaukiantis smėlis. Todėl Lauko, Melioratorių bei Partizanų gatvių gyventojai jau seniai ieško galimybės jungtis prie centralizuotų vandens tiekimo tinklų.
Pasak seniūnaičio, kai gatvėje buvo klojama kanalizacija, gyventojai siūlė savo lėšomis prisidėti prie vandentiekio paklojimo, tačiau UAB „Biržų vandenys“ atsisakė. Jau du kartus dėl to buvo renkami gyventojų parašai. Pirmas rinkimas pasirodė nesėkmingas – surinkti parašai buvo perduoti UAB „Biržų vandenys“, tačiau vėliau jų įmonėje nebepavyko rasti. 2018 metais buvo dar kartą surinkti parašai, vandenį įsivesti pageidavo minėtų gatvių 24 namų gyventojai. Šį sykį dokumentas niekur nedingo, jis vandens tiekimo įmonėje yra registruotas.
Pasak A. Liono, bandant sužinoti, kokios perspektyvos artimiausiu laiku sulaukti vandentiekio, UAB „Biržų vandenys“ pranešė, jog atsakymas bus išsiųstas raštu. Seniūnaitis sako gavęs raštą, kur rašoma, jog 2018 metais surinkti gyventojų parašai nebegalioja, reikia juos surinkti iš naujo. Seniūnaitis piktinosi tokiu įmonės sprendimu – žmonės juk niekur nedingo, visi pasirašiusieji gyvi ir sveiki, savo sprendimo nekeičia, tad kam reikalingas naujas parašų rinkimas. A. Liono nuomone, toks UAB „Biržų vandenys“ atsakas yra nepagarba žmonių prašymui, tai yra atsirašinėjimas, nenorint nieko daryti.
Reikia atnaujinti duomenis
UAB „Biržų vandenys“ direktorė Edita Barkauskienė sakė apie šį atvejį žinanti. Anot direktorės, visų pirma, labai gaila, kad žmonės įmonei sako viena, o daro visai ką kita. Su seniūnaičiu kalbėjęs vandentvarkos inžinierius ir, atrodo, viskas buvo sutarta ir draugiškai išsiaiškinta, kodėl įmonei reikia atnaujinti gyventojų duomenis. Anot direktorės, jokių pretenzijų iš gyventojų dėl to nebuvo, buvo pažadėta 2018 metų sąrašą atnaujinti.
Pasak E. Barkauskienės, sąrašą atnaujinti būtina, nes įmonė nežino, keitėsi ar nesikeitė gyventojai, nėra žinių, ar nesikeitė gyventojų poreikiai – gal kas nors pasistatė gręžinį ar pagilino šulinį.
„Sudarydami savo planus turime žinoti realų poreikį. Vykdydami projektus esame susidūrę su situacija, kai žmonės, prieš trejus metus pasirašę sutartį, dabar sako, jog paslaugų jiems nebereikia. Todėl įmonė nori apsidrausti ir įvertinti būsimas išlaidas. Tam ir reikalingas atnaujintas sąrašas. Jei norinčiųjų prisijungti prie vandentiekio šiose gatvėse padaugės, tai tik į gera, tai papildomas argumentas čia investuoti. Mes skaičiuojame biudžetą ir planuojame darbus kitiems metams, tačiau turime žinoti, kokio dydžio biudžetą numatyti vienam ar kitam objektui. Atrodo, normaliai ir draugiškai viską išsiaiškinome, todėl keista, kad šis reikalas taip eskaluojamas. Galimas dalykas, jog žmonės galvoja, kad mes čia visus apsiklausime ir nieko nedarysime. Tačiau neturėdami duomenų apie realią situaciją mes nieko daryti negalime, nes turime planuoti resursus. Jei gausime tuos sutikimus ir matysime, kad tikrai šioje gatvėje yra didelis procentas gyventojų, norinčių vandentiekio, tai gatvę įtrauksime į kitų metų biudžetą ir planuosime atlikti darbus“, – sakė UAB „Biržų vandenys“ direktorė E. Barkauskienė.