Drastiškai pabrangus elektros energijai, viešojoje erdvėje suaktyvėjo diskusijos apie nemokamas elektromobilių pakrovimo stoteles.
Elektromobilių savininkai tyli ausis suglaudę, nes nemokamas daiktas visada lieka nemokamu, juolab taip išaugus elektros kainoms. Nepatenkinti yra šių įkrovimo stotelių valdytojai – didžiųjų miestų ir rajonų savivaldybės. Pasinaudoję europinės paramos pinigais ir pasistatę daugiau įkrovimo stotelių, savivaldybės įsipareigojo šią paslaugą penkerius metus teikti nemokamai. Pakilus elektros kainai, ši paslauga savivaldybių biudžetams tapo juntama našta. Merai ir kiti atsakingi asmenys prabilo apie krovimo vietų apmokestinimą, ministerija bado pirštu į pasirašytas sutartis bei įsipareigojimus ir sako „ne“.
Biržuose, Bažnyčios gatvėje, irgi yra viena savivaldybės administruojama elektromobilių įkrovimo aikštelė. Kaip informavo savivaldybės Buhalterinės apskaitos skyriaus vedėja Irena Petronienė, šiais metais per mėnesį ji rajono biudžetui kainavo nuo 240 iki 440 eurų.
Nemokamo gėrio era eina į pabaigą. Iki 2023 metų pabaigos neliks nemokamų įkrovimo stotelių prie valstybinių kelių. Tačiau elektromobilių infrastruktūros pokyčiai šalies mastu planuojami ambicingi. Vyriausybė yra pritarusi Susisiekimo ministerijos planams iki 2025 metų Lietuvoje įrengti 1,2 tūkst., o iki – 2030 metų – 6 tūkst. viešųjų elektromobilių stotelių. Tam planuojama skirti apie 90 mln. eurų. Pirmiausiai stotelės turi būti įrengiamos Lietuvos didžiuosiuose miestuose, taip pat šalia pagrindiniam transeuropiniam kelių tinklui priklausančių kelių ir šalia kitų transeuropiniam kelių tinklui priklausančių valstybinės reikšmės kelių.
Tačiau neaplenktos ir savivaldybės. Anot Biržų savivaldybės Statybos ir infrastruktūros skyriaus vedėjo Giedriaus Nevieros, savivaldybės yra parengusios ir su Susisiekimo ministerija suderinusios planus, kur vietinės reikšmės keliuose iki 2030 metų numatoma įrengti viešąsias ir pusiau viešąsias elektromobilių įkrovimo prieigas. Pasak G. Nevieros, tokių prieigų mūsų rajone dabar planuojama įrengti 23. Bet tai nėra baigtinis skaičius, jis gali keistis, priklausomai nuo poreikio ar finansavimo apimčių.