Planuojate solo, vakarėlį ar šeimos stalo žaidimų sesiją? Ar jums reikia pagalbos renkantis stalo žaidimą? Jei taip, galime pasiūlyti ką nors įdomaus ir praktiško. Peržiūrėkite mūsų stalo žaidimų pasirinkimo infografiką žemiau, nes stalo žaidimai internetu dabar su didele nuolaida! Yra šimtai stalo žaidimų, todėl gali būti beveik neįmanoma nuspręsti, kurį stalo žaidimą nusipirkti sau. Nėra nieko blogiau, kaip leisti pinigus žaidimui, kad greitai pastebėtumėte, kad jums tai nepatinka. Šis vadovas padės susiaurinti parinktis ir nustatyti, kokių tipų žaidimų turėtumėte ieškoti, taip pat rekomenduos keletą pavyzdžių.
Stalo žaidimus galima suskirstyti į kategorijas pagal tai, kaip jie žaidžiami
Jei jums patinka vienos kategorijos žaidimo stilius, greičiausiai jus sudomins kiti tos ar gretimų kategorijų pavadinimai. Kategorijose žaidimai skirstomi į daugybę temų. Tai padės konkrečiau nuspręsti, kokie žaidimai jus domina. Kai kurie žaidimai patenka į kelias kategorijas. Tai nebūtinai reiškia, kad jei jums patinka viena iš šių kategorijų, jums patiks ir žaidimas. Taigi turėtumėte ne tik nustatyti, kokio tipo žaidimai jus domina, bet ir kurios kategorijos jums nepatinka.
Galbūt kai kurie iš labiausiai paplitusių stalo žaidimų yra „sukite ir judėkite“ stiliaus
Šiuose žaidimuose metate vieną ar kelis kauliukus, dažnai standartinius 6 pusių kauliukus, bet kartais specializuotus, kad nustatytumėte, kiek tarpų reikia judėti lentoje. Kai judate, traukiate kortas, atliekate veiksmus arba aktyvuojate sugebėjimus pagal tai, kur nusileidote. Tai vieni iš labiausiai žinomų stalo žaidimų, kaip ir didelė dalis to, kas išpopuliarino stalo žaidimus šiuolaikiniame pasaulyje. Tikslas paprastai yra pasiekti lentos galą arba nusileisti pakankamai erdvėje, kad įvykdytumėte tikslą – ir būkite pirmas, kuris tai padarys.
Kas gali patikti ir nepatikti
Kauliukas, nustatantis, kur tu nusileisi, suteikia galimybę kiekvienam, neatsižvelgiant į įgūdžių lygį. Šie žaidimai yra paprasti; taisyklės dažnai yra išdėstytos erdvėse, į kurias patenkate. Nėra dviejų vienodų žaidimų dėl atsitiktinių variacijų.Kas gali nepatikti: šių žaidimų paprastumas gali nepatenkinti strategijos potraukio. Žaidimų lentos dažnai yra mažos ir pasikartojančios, o tai riboja atkūrimo galimybes. Viską, ką darote, lemia kauliukai, todėl galite nesijausti kontroliuojantys.
Kokios yra žaidimų temos?
Daugelis žaidimų nesilaiko griežtos temos ( Gyvatės ir kopėčios: tik miela žaidimo mechanikos vizualizacija). Tačiau kiti gali padaryti žaidimą įdomesnį, įtraukdami pasaulį ar temą į žaidimo lentą. Pavyzdžiui, daugybė skirtingų Monopolio variantų išnaudoja tokius pasaulius kaip „Žvaigždžių karai“ ir „Game of Thrones“, kad žaidimas būtų įdomesnis, nepaisant tos pačios mechanikos. Kiti žaidimai, tokie kaip „Clue“, turi atsitiktinių imčių tikslus, pagrįstus pagrindine tema (t. y. žudiko atskleidimu).
Statyk ir patirk žaidimai
Ši kategorija taip pat vadinama darbo įdėjimo žaidimais. Šioje kategorijoje reikia pasirinkti, kur dėti figūras, o ne leisti kauliukams tai nustatyti už jus. Tam reikia daugiau strategijos nei atsitiktinio atsitiktinumo. Skirtingi kūriniai arba „darbuotojai“ turi skirtingus sugebėjimus ir yra veiksmingesni tam tikrose srityse ar situacijose nei kitose. Dažnai turite planuoti savo išteklius, kad galėtumėte įsigyti geresnių darbuotojų, o konkuruodami su kitų žaidėjų darbuotojų įdarbinimu. Tikslas dažnai yra sukurti veiksmingą darbuotojų tinklą, kurį įgyvendintumėte greičiau nei kiti žaidėjai. Dalykai, kurie jums gali patikti: didesnis dėmesys strategijai, o ne atsitiktinumui. Yra daug pasirinkimų ir daugybė žaidimo būdų. Apima daugiau tiesioginės konkurencijos, nes jūsų veiksmai gali pakenkti kitiems. Dalykai, kurie jums gali nepatikti: snkstyvos klaidos gali rimtai sutrukdyti vėliau. Gali prireikti šiek tiek laiko, kol sužinosite apie skirtingus darbuotojų gebėjimus ir kur/kaip jie naudingi. Patirtis gali sukurti barjerą tarp žaidėjų. Šiuos žaidimus reikia daug valdyti ir jiems reikia daug užduočių. Jie nėra tokie tinkami atsitiktiniam žaidimui. Įdarbinimo žaidimai paprastai turi unikalias temas, nes „darbuotojai“, jų stotys ir juos supantis pasaulis priklauso nuo jų aplinkos. Pavyzdžiui, Root yra išgalvotame miške su kariaujančiomis būtybių grupėmis. Skirtingos darbuotojų grupės yra skirtingos gyvūnų grupės. Nėra bendro temų sąrašo, nes kiekvienas žaidimas turi būti kitoje aplinkoje, kad būtų unikalus, todėl turėsite ištirti įvairius pavadinimus, kad pamatytumėte, kas jums patinka.
Žaidimai, kurie skatina dirbti komandoje
Kooperaciniai žaidimai apima pagrindinį tikslą, kurį siekdami žaidėjai dirba kartu, o ne varžosi. Jie dažnai apima įvairius dalykus, kuriuos reikia valdyti ir sekti. Paprastai turėsite valdyti savo ir grupės išteklius, o tai yra didesnis iššūkis nei vieno žaidėjo tikslas. Kiekvienas žaidėjas turi subalansuoti savo ir visų kitų poreikius, kovodamas su tam tikra priešinga jėga, tokia kaip centrinis piktadarys ar net tiesiog išteklių išeikvojimas. Kai kurių bendradarbiavimo žaidimų tikslas reikalauja, kad visi pasisektų, kad žaidėjai laimėtų. Kitiems norint laimėti reikia tik kelių arba vieno žaidėjo. Dalykai, kurie jums gali patikti: įprastesnis nei kiti žaidimai. Pradedantiesiems lengviau, nes kiti žaidėjai gali juos palaikyti. Nereikia jaudintis dėl kovos su kitais žaidėjais – tiesiog dirbkite kartu. Dalykai, kurie jums gali nepatikti: nepakanka „veiksmo“. Mažiau motyvacijos laimėti nei tradiciniuose žaidimuose. Jūsų sėkmė taip pat priklauso nuo kitų veiksmų, o ne tik nuo jūsų pačių. Bendradarbiavimo žaidimai taip pat turi daug įvairių temų, pagrįstų pagrindiniu piktadariu. Pavyzdžiui, stalo žaidime „Dark Souls“ žaidėjai dirba kartu, kad nugalėtų viršininkus iš vaizdo žaidimų serijos. Pandemijos metu jie kovoja su maru, grasinančiu užvaldyti pasaulį. Kai kuriuose žaidimuose vienas žaidėjas veikia prieš kitus, veikdamas kaip „archenas“ (pvz., stalo žaidimas „Magic: The Gathering Archenemy“).
Politiniai stalo žaidimai puikiai dera norint pažinti vienas kitą
Užuot dirbę kartu siekdami vieno pagrindinio grupės tikslo, žaidėjai dirba kartu ir vienas prieš kitą – siekdami sėkmės kitų sąskaita. Nors kartais žaidėjai sudaro sandorius vieni su kitais ir užmezga simbiotinius santykius, visi žino, kad galutinis tikslas yra nustumti visus kitus, kad jiems pasisektų. Vis dėlto, kol pasieksite galutinį postūmį, turite bendradarbiauti, kad kiti sugrąžintų malonę – tereikia įsitikinti, kad jie jums padeda labiau, nei jūs padedate jiems. Vis dėlto, jei imsite per daug daugiau, nei duodate, jūsų „sąjungininkai“ gali susigrumti ir nustoti jums padėti, palikdami jus toli nuošalyje. Politiniai žaidimai yra nuolatinė kova siekiant subalansuoti šiuos skirtingus aspektus. Bendrasis politinių žaidimų tikslas yra matyti, kad visi žaidėjai nuolat kyla į sėkmę, kol vienas žaidėjas išsiveržia į priekį ir pasiekia tikslą, nebent juos sustabdo kiti žaidėjai. Dalykai, kurie jums gali patikti: susitarimų sudarymas ir diplomatinių santykių tvarkymas. Ne žaidimo išteklių valdymas (pasitikėjimas). Sudėtinga, ilgalaikė strategija. Dalykai, kurie jums gali nepatikti: melas, meluojama arba manipuliuojama. Žaidimai gali būti labai fragmentiški, nes žaidėjai susivienija vienas prieš kitą. Norint žaisti optimaliai, reikia daug galvoti. Kaip ir daugelyje kategorijų, politiniai žaidimai apima įvairias temas, nes kūrėjai stengiasi, kad rinka būtų šviežia. Tačiau politiniai žaidimai labai dažnai susiję su išteklių – dažnai gamtos išteklių – pirkimu, pardavimu ir prekyba. Daugelis šių žaidimų sukasi apie miesto, imperijos, verslo ar kokios nors kitos įmonės kūrimą, nes kiti žaidėjai bando daryti tą patį. Kartais jūs konkuruojate ne tik dėl sėkmės, bet ir dėl erdvės. Turėdami ribotą plotą, ant kurio galite statyti, turite sukaupti pakankamai išteklių, kad pirmiausia sukurtumėte savo struktūrą, tuo pačiu blokuodami kitus žaidėjus.