Šalies žiniasklaidoje skelbiama, kad dėl išaugusių degalų kainų viešojo transporto keleiviams kai kuriuose miestuose jau netrukus gali pabrangti kelionės. Tačiau Biržuose autobusų bilietų kainos kol kas nekils.
Vežėjų teigimu, degalų sąnaudos sudaro apie trečdalį vežimo savikainos, kuri pastaruoju metu didėjo maždaug 30–40 procentų.
Didėjant kaštams, dalis įmonių neslepia šiemet kol kas dirbančios nuostolingai, todėl akylai stebi situaciją. Jei artimiausiu metu degalų kaina nemažės, o tautiečiai iš savo automobilių nepersės į viešąjį transportą, kai kurie vežėjai neatmeta galimybės siūlyti politikams didinti ir viešojo transporto bilietų kainas.
Biržų autobusų parko direktorius Marius Šernas sako, kad praėjusi žiema buvo sudėtinga. Buvo labai sumažėjęs keleivių srautas.
Keleivių dvigubai padaugėjo nuo kovo mėnesio. Tačiau prasidėjo kitos problemos – tenka gerokai brangiau mokėti už kurą.
„Per mėnesį už degalus sumokame 13000 eurų daugiau nei anksčiau, kol kainos nebuvo pakilusios. O keleivių srautai lieka panašūs“,- kalbėjo M. Šernas.
Nepaisant pakilusių kainų, įmonės vadovas įsitikinęs, kad kelti bilietų kainų nepasimoka: „Nieko neišlošime – nei mes, nei akcininkas, tik tapsime mažiau konkurencingi“.
Su tokia situacija jis susidūrė praėjusią vasarą, kai po ilgo laiko pakėlus bilietų kainas atkrito dalis keleivių.
M. Šernas sakė, kad, jei autobusų parkas turėtų bent 20 tarpmiestinių maršrutų, didinti kainas gal ir apsimokėtų. Bet kai parkas teturi keturis tokius maršrutus, kainų pakėlimas neturi prasmės, nes tai daug pajamų neduos, tik bus rizikuojama prarasti keleivius.
Beje, Biržų autobusų parkas turi ir penktą tarpmiestinį maršrutą į Šiaulius. Bet direktorius jį vadina „socialine paslauga“, nes jis nerentabilus, mažai keleivių.