Biržuose, kaip ir daugelyje mažesnių ir mažėjančių Lietuvos miestų, vis daugiau matyti vyresnio amžiaus žmonių. Jiems išėjimas į prekybos centrus, medicinos įstaigas, valstybines įstaigas yra ne tik būtinybė, bet ir galimybė pabendrauti. Deja, ne visur senoliai sutinkami svetingai.
Garbaus amžiaus žmonės nuo seno įpratę, jog juos prekybos vietoje aptarnautų kasininkas. Taip daryti visą gyvenimą įpratusiam žmogui tiesiog malonu, kai kažkas pasisveikina, nuskanuoja prekių kodus, jei kas neaišku, pataria ar paaiškina.
Deja, vis dažniau jie kasose nebemato kasininkų, jiems siūloma eiti į savitarnos kasas.
Neradę kasininko išeina
Miesto centre esančioje IKI tinklo parduotuvėje dažnai tenka pastebėti situaciją, kai kasose nėra nė vieno darbuotojo. Atėję vyresnio amžiaus žmonės pasiblaško, pasidairo ir pamatę, kad visi pirkėjai bando atsiskaityti savitarnos kasose, o fizinio žmogaus kasoje nėra, apsisuka ir išeina.
„Mums tiesiog norisi bendrauti su gyvu žmogumi, ne su automatu. Taip esame įpratę visą gyvenimą, tikrai nežadame mokytis atsiskaityti kitaip. Prekybos tinklas mums patinka, bet esame priversti balsuoti kojomis ir ieškoti galimybės apsipirkti ten, kur būsime aptarnauti gyvo žmogaus“, – kalbėjo garbaus amžiaus senjorų pora.
Kita pensinio amžiaus moteris kalbėjo, kad jai pasisveikinimas su kasininke yra galimybė pabendrauti su žmogumi. Kartais gal ją ir be reikalo trukdo klausimais apie parduodamą vieną ar kitą prekę, bet jai tiesiog smagu pasikalbėti ar ką nors naujo sužinoti.
Bent viena kasa turi dirbti
IKI prekybos tinklo komunikacijų vadovė Vaida Budrienė sakė, kad prekybos centre bent viena fizinė kasa turėtų dirbti.
„Jeigu nėra nė vieno kasininko, reikėtų paprašyti aptarnaujančio personalo aptarnauti kasoje“, – sakė ji.
Pasak tinklo atstovės, rytais kasoje darbuotojai nesėdi, nes nėra daug klientų. Tuomet jie į lentynas krauna prekes, atlieka kitus darbus.
„Tiesiog jeigu klientas mato, kad nieko nėra fizinėje kasoje, reikia paprašyti, kad aptarnautų būtent joje“, – sakė V. Budrienė.
Pašnekovė teigė, kad IKI yra pirmasis tarp prekybos tinklų savitarnos kasas „Bitutė“ įdiegęs tinklas. Darbuotojai kiekvieną kartą ragina nerimaujančius pirkėjus, kaip jiems seksis su technologijoms, pabandyti atsiskaityti savitarnos kasose.
„Mūsų stebėjimų duomenimis, klientai, pabandę tai padaryti, į paprastas kasas beveik nebesugrįžta. Atsiskaitymas savitarnos kasose auga – apie 60 procentų mūsų pirkėjų atsiskaito būtent jose. Beje, amžiaus grupė yra labai įvairi – nuo jaunų žmonių iki senjorų“, – sakė ji.