Praėjusį ketvirtadienį savivaldybėje rinkosi Eismo saugumo komisija. Posėdis buvo triukšmingas ir pakankamai linksmas – eismo ekspertai buvo linkę kalbėti keliese vienu metu ir nevengė patraukti vienas kitą per dantį. Gali būti, kad tokiai nuotaikai juos įkvėpė nagrinėti keistoki prašymai ir kuriozinės situacijos.
Kilučių gatvėje – lėtas eismas
Pirmas klausimas buvo skirtas Kilučių gatvei, dėl jo ir buvo ilgiausiai diskutuota. Anot komisijos pirmininko Stepono Staškevičiaus, šis klausimas svarstomas pakartotinai, čia kalbama apie greitį ribojančių priemonių įrengimą ties sankryža su Bitės gatve. Praėjusį posėdį klausimas buvo atidėtas.
Anot S. Staškevičiaus, norint viską įrengti pagal reikalavimus, reikalingos nemažos investicijos ir ilgalaikis projektas. „Nutarėme, kad ten vieta pavojinga, praeina daug vaikų ir kažką reikia daryti. Yra siūloma Kilučių gatvėje įrengti ženklą, ribojantį greitį iki 30 km per valandą“, – sakė komisijos pirmininkas. „Kilučių gatvėje turime tris pėsčiųjų perėjas – ties Bitės, Pakalnės ir Skratiškių gatvėmis. Visos yra pakankamai pavojingos“, – antrino jam Statybos ir infrastruktūros skyriaus vyriausiasis specialistas Arvydas Baranauskas.
Komisijos nariai neatrodė labai tikintys tokio sprendimo pozityviu rezultatu. „Ir kas gi to ženklo laikysis“, – lyg atodūsis ar materializavusi daugumos mintis nuskambėjo kažkieno pusbalsiu ištarta frazė. Tuo tarpu Savivaldybės tarybos narys Dalius Drevinskas siūlė visoje Kilučių gatvėje nustatyti 30 kilometrų greitį, tačiau palaikymo nesulaukė.
Panevėžio apskrities vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos skyriaus viršininko Eriko Klimo nuomone, tinkamiausias sprendimas būtų Savivaldybei imtis perėjų rekonstravimo, padarant jas iškiliomis, pastatant tinkamą kryptinį apšvietimą. Anot E. Klimo, perėjas galima būtų tvarkyti po vieną, kad finansinė našta būtų paskirstyta per ilgesnį periodą. Tai iš esmės išspręstų ir greičio mažinimą, ir saugumo užtikrinimą. „Vis tiek kažkada turėsite tai sutvarkyti. Ieškokite lėšų ir po vieną perėją kas pusmetį darykite“, – siūlė E. Klimas.
„Mes apie tai jau kalbėjome, turbūt nereikia kartotis. Rekonstrukciją darysime, tačiau procesas užtruks metus ar dvejus. Dabar aš pritarčiau ženklų įrengimui“, – sakė Statybos ir infrastruktūros skyriaus vedėjas Giedrius Neviera.
Diskusija įsismagino nustatant reikalingą ženklų skaičių, kaip ir kur juos reikės statyti. Bekalbant gimė dar vienas pasiūlymas – statyti įspėjamuosius ženklus „Vaikai“ abiejuose gatvės galuose, pridedant jų galiojimo atstumą nurodančią lentelę. Tačiau nuspręsta pasilikti prie greitį iki 30 km ribojančių ženklų.
Jie bus pastatyti atkarpoje nuo Skratiškių iki Bitės gatvės.
Ženklai – pagal taisykles
Komisijai išnaudojus daug energijos Kilučių gatvei, kiti klausimai svarstyti greičiau. Pakartotinai buvo svarstomas prašymas pastatyti kelio ženklus „Aklakelis“ Biržų kaime, ties įvažiavimais į Tulpių ir Rožių gatves. Anot A. Baranausko, gyventojai skundžiasi, kad vykstant Rožių gatvės rekonstrukcijai, transporto priemonės važiuodavo iki gatvių galo, ten ieškodavo, kaip apsisukti, keldavo triukšmą ir dulkes. Komisija pritarė prašymui, tačiau ženklus įrengs tik šių gatvių dalims, esančioms už gatves jungiančio skersgatvio, kaip reikalauja Kelių eismo taisyklės (KET).
Valgytojai gali likti ramūs
Svarstytas siūlymas pastatyti priešais kavinę „Pušaitė“ stovėti draudžianti kelio ženklą. Į tokį siūlymą staigiai sureagavo Biržų rajono savivaldybės tarybos narys Vytautas Juška: „Tuomet reikia statyti ženklą ir Vilniaus gatvėje prie klinikos „Medicinos namai“, nes ten situacija dar žiauresnė, yra buvę avarijų“. Jam pritarė E. Klimas: „Jei pastatysime čia ženklą, bus kaip V. Kudirkos gatvėje prie „Geltono namelio“ – mus apkaltins verslo žlugdymu ir panašiai.
Prie „Pušaitės“ nežinau nė vieno eismo įvykio“.
Kalbėta apie tai, kad vairuotojai šioje vietoje nesilaiko KET reikalavimo dėl stovėjimo kelkraštyje, kai gatvės vidurio linija yra ištisinė, kitas miesto gatves, kur situacija yra panaši ar dar blogesnė. Kartu diskutuota, kur alkaniems kavinės klientams statyti savo automobilius. Prisiminta ir greta esanti asfaltuota aikštelė, kurioje apsigręžia maršrutinis autobusas. Anot Vabalninko seniūno Laimučio Braždžionio, kiek aptvarkius, nubraižius linijas joje būtų galima leisti statyti lengvuosius automobilius, kartu užtektų vietos ir apsisukti autobusui.
Komisija ženklo įrengimui nepritarė.
Manevro laisvė
Kalbėta ir apie Žemosios gatvės vieno gyventojo prašymą išanalizuoti situaciją ir apriboti automobilių stovėjimą priešais išvažiavimą iš jo kiemo kitoje gatvės pusėje. Esą mašinų parkavimas ten sukelia jam problemų išvažiuojant iš namų valdos.
Toks prašymas kiek nustebino komisijos narius, nes nė vienas šios gatvės gyventojas panašių dalykų nėra iškėlęs. Daugumos nuomone, Žemosios gatvės plotis yra pakankamas, kad būtų galima išvažiuoti ar įvažiuoti, todėl toks prašymas yra nepagrįstas. Anot dalyvių, tokio pločio gatvių yra daug, geltonomis linijomis tektų nudažyti pusę miesto šaligatvių bortų. „Gal reikėtų žmogui pasimokyti manevruoti automobiliu“, – ironiškai tarstelėjo vienas komisijos narių.
Komisija nepritarė geltonos linijos nubrėžimui kitapus gatvės prieš minėto piliečio įvažiavimą į kiemą.
Nugalėjo liberalai
Svarstytas prašymas įrengti ženklą „Eismas draudžiamas“, paprastai vadinama „Plyta“, Radvilų gatvėje, ties Biržų muziejaus automobilių stovėjimo aikštele, kad iš jos žmonės nevažiuotų prieš eismą, kadangi šioje gatvės atkarpoje yra vienos krypties eismas. Anot V. Juškos, jei atvažiavę žmonės statytų automobilius priekiu į šaligatvį, kaip nurodyta aikštelės ženkle, problemos nebūtų. Komisijos narių nuomonės dėl ženklo išsiskyrė. Kadangi gatvės pradžioje yra ženklas, nurodantis, jog čia yra vienos krypties eismas, griežtoji komisijos dalis sakė, jog, jei žiopliai nepastebi ženklų, juos reikia bausti, o ne statyti papildomus perteklinius ženklus. Liberalioji dalis tvirtino, kad paveikti muziejuje patirtų įspūdžių žmonės gali ir užmiršti, į kurią pusę dera važiuoti, tai vienas papildomas ženklas niekam nepamaišys.
Balsavimas parodė, kad minimalia balsų dauguma laimėjo žioplius atjaučianti komisijos dalis – ženklas bus įrengtas.
Abu galai tinka
Anekdotinė situacija yra Vilniaus gatvėje, kur prie šeštu ir aštuntu numeriu pažymėtų daugiabučių gatvės pakraštyje įrengtos stovėjimo aikštelės. Vienoje aikštelių pusėje ženklas nurodo, kad čia automobilius reikia statyti priekiu į namą, kitoje pusėje – atvirkščiai, kad automobiliai turi stovėti galu į pastato pusę. Kuo tada tikėti ? Anot V. Juškos, tokia nesąmonė kabo jau kelerius metus ir niekas nepasirūpina jos pakeisti. Anot G. Nevieros, tikslinga būtų statyti automobilius priekiu į pastatų pusę. Komisija nusprendė lenteles pakeisti.
Komisija taip pat svarstė ruošiamą tvarkos aprašą dėl galimybės turėti rezervuotas automobilių stovėjimo vietas.






