Savaitgalį pavažinėjus kitų Lietuvos savivaldybių keliais ir jų centrų gatvėmis, atmintyje liko juodi naujo asfalto kvadratai šių miestų gatvėse. Ten nebarškėjo automobilio važiuoklė bei vairuotojų dantys – tuose rajonuose jau buvo atliktas gatvių remontas.
Biržuose išganingų naujų lopų ar bent gatvių remonto technikos kol kas nematyti, duobių slalomą įveikę vairuotojai bergždžiai šaukiasi visokiausių šventųjų pagalbos, o neretai atsakingus už gatvių priežiūrą asmenis siunčia rusų karo laivo kryptimi. Iš tiesų – saulė žeme ritinėjasi, o remontininkų – nė kvapo.
Optimisto ir pesimisto mintys
Anot Biržų savivaldybės Statybos ir infrastruktūros skyriaus vyriausiojo specialisto Petro Januškevičiaus, optimisto iš prigimties, gatvių remontas Biržuose jau prasidėjo. O prasidėjo jis politiškai ir visaip kitaip svarbiausioje Plento gatvėje. Čia jau triūsia konkursą laimėjęs romantiško pavadinimo rangovas – UAB „Vakaro rasa“. Pasak specialisto, iš ten gatvių remontas pasklis į kitas miesto gatves.
Gatvių priežiūros ir remonto darbus kuruojanti to paties savivaldybės skyriaus vyriausioji specialistė Dovilė Arnašė šviesią gatvių tvarkymo perspektyvą nudažė niūriu realizmu.
Anot specialistės, panašu, kad su rangovu teks kalbėtis teisinių argumentų kalba, nes jo atsikalbinėjimai apie brangstantį asfaltą, jo nebuvimą ir kitus dalykus jau „užkniso“. Reikalingų mieste remontuoti duobių sąrašas rangovui pateiktas dar balandžio mėnesį. Praėjusią savaitę remontininkai išfrezavo dalį asfalto dangos su duobėmis Plento gatvėje ir tai paliko likimo valiai, nors pagal sutartį tokius plotus reikia sutvarkyti per tris darbo dienas.
Dovilė Arnašė sakė parašiusi rangovams oficialų raštą, kad jei per šią savaitę darbai Plento gatvėje nepajudės, savivaldybė imsis sutartyje numatytų sankcijų – delspinigių skaičiavimo ir panašių „malonumų“.
Nuo Plento gatvės remonto darbus ketinama pradėti neatsitiktinai – čia esančių duobių plotas prilygsta visų kitose miesto gatvėse remontuotinų duobių plotui.
Antradienio popietę Plento gatvės gale juodavo bitumu išteptais kraštais išfrezuoto asfalto plotai. Šalikelėje stovėjo oranžine spalva dažytas sunkvežimiukas ir nedidelis krautuvas. Klasikinio ant kastuvo parimusio kelininko matyti neteko – vietos juk gana ir sunkvežimio kabinoje.
Panašu, kad šiais metais gatvių remontas vyks pagal pesimistinį scenarijų.
Uždarys tiltą
Kitą savaitę Biržus turi pasiekti ypatingas krovinys – pontoninis lieptas per Agluonos upę. Juo per upę galės persikelti pėstieji, nes sumontavus šį tiltelį Kęstučio gatvės tiltas bus uždarytas remontui. Tai turėtų atsitikti gegužės pabaigoje.
Štai tada pasijus, kas yra transporto srautai ir kamščiai, nes per Agluoną liks tik tiltas Respublikos gatvėje, eismas šioje gatvėje taps žymiai intensyvesnis. Daugiau automobilių riedės ir Vilniaus bei Vytauto gatvėmis nuo miesto centro iki sankryžos su Respublikos gatve. O kai rangovai čia ims lopyti duobes, gatvėse turėtų atsirasti dailių automobilių kamščių.
Reikia tikėtis, kad Respublikos – Vytauto bei Respublikos – Vilniaus gatvių sankryžos netaps tais butelio kakliukais, kuriems pravažiuoti teks sugaišti marias laiko. Kita vertus, pastovėję transporto kamščiuose biržiečiai geriau supras, kaip gyvena vilniečiai, praleisdami rytines valandas keliuose. Ir dar labiau džiaugsis, kad gyvena mažame miestelyje, kur dešimties minučių pastovėjimas automobilių eilėje yra neįtikėtina retenybė.
Pasak P. Januškevičiaus, Agluonos tilto remontas Kęstučio gatvėje turėtų baigtis rudenį, spalio pabaigoje.
Geroji žinia – pontoninis lieptas po remonto liks savivaldybės nuosavybe ir galės būti naudojamas pačioms įvairiausioms reikmėms, pavyzdžiui, kaip valčių prieplauka.