Ypač pavojingu tapo kelias Biržai – Suostas – Germaniškis, vedantis į kaimyninę Latviją. Latvijoje dabar remontuojamas kelio ruožas ties Bauske, todėl pro Germaniškį į Lietuvą smarkiai išaugo didelių vilkikų, vadinamųjų „furų“, srautas. Šiuo keliu nuolatos važiuoja ir pakrauti miškovežiai. Neretai jie perkrauti pavojingai, apie tai visokiausiais lygiais kalbama jau ne vienerius metus, tačiau reikalai iš vietos nejuda.
Praėjusią savaitę šiame kelyje avariją patyrė viena iš Biržų važiavusi šeima. Laimei, žmonės su vaikais nenukentėjo, tačiau buvo smarkiai apgadintas automobilis.
Nelaimė įvyko vakare, apie 22 valandą. Automobiliui nutolus nuo Biržų aštuonetą kilometrų, jam teko prasilenkti su iš priekio atvažiuojančia „fura“. Visi vairuotojai žino, kad naktį arti prasilenkiant su dideliais sunkvežimiais būna trumpas akinimo momentas, kai akimirką nematai, kas yra priekyje. Anot greta vairuojančios žmonos sėdėjusio pono Ramūno, iškart po prasilenkimo ant kelio išniro gulintis rąsto gabalas. Pasak vyro, jei nebūtų buvusios priešpriešinės mašinos ir jos šviesų, gal kliūtį būtų pastebėję ir aplenkę.
Dabar rąstas prabildėjo po automobilio apačia. „Siaubingas garsas buvo. Sustojome, išlipau pažiūrėti, kas atsitiko. Iš pirmo žvilgsnio atrodė, lyg ir nieko neatsitiko. Tačiau pabandžius vėl važiuoti, paaiškėjo, kas įvyko. Suplėšyta padanga, sulankstytas lietas ratlankis. Turbūt tai dar ne viskas, nes pasikeitė ir variklio garsas, automobilį traukia į vieną pusę. Apie įvykį pranešėme policijai, užfiksavome“, – sakė vyras.
Apie pusantro metro ilgio ir apie 20 centimetrų storio rąstigalis neabejotinai iškrito iš medieną vežančių automobilių.
Anot pašnekovo, jam nuolatos tenka važinėti šiuo keliu ir jis mato, kad neretai miškovežiai važiuoja perkrauti. Nuo tokios su kaupu pakrautos mašinos gali nuslysti ir nukristi rąstas. Ponas Ramūnas prisiminė atvejį, kai šiame kelyje nuo miškovežio krintantis rąstas sudaužė jo giminaitės automobilį.
Panašiai kalbėjo ir Nemunėlio Radviliškio seniūnijos seniūno pavaduotojas Kęstutis Jasikas. Anot jo, šiame kelyje gausu į Latvijos pusę riedančių miškovežių. Jų pilnos ir pakelės stovėjimo aikštelės. Neretai šios ilgos mašinos aplaužo ir stulpus ar kitus prie aikštelių esančius objektus. Seniūno pavaduotojas pritarė, kad didžiausia bėda – perkrautos priekabos ir aplaidžiai sutvirtinti rąstai. Vyras svarstė, kad nuošalesnis kelias sulaukia mažiau dėmesio, todėl ir vairuotojai, ir įmonės šiek tiek pro pirštus žiūri į saugos reikalavimus. Dažnesni Transporto saugos administracijos patikrinimai šiame kelyje tikrai nepakenktų. Tačiau, K. Jasiko manymu, esminis proveržis bus tada, kai žmonės taps atsakingesni, kai suvoks, jog saugumas yra svarbiau už kažkokį menką viršpelnį. Tik kada taip bus, neaišku.