Trijų Biržų miesto gatvių aštuonių namų gyventojai ir vėl prašo spręsti juos daugelį metų kankinančią problemą. Juos kamuoja smarvė, einanti nuo prekybos centro „Norfa“. Dėl to blogėja gyventojų gerovė, nepakeliamas dvokas atsiliepia ir sveikatai. Apie tai ne sykį rašė „Šiaurės rytai“, tačiau panašu, kad rimtų žingsnių sprendžiant šią problemą nebuvo.
Kada ši bėda bus sprendžiama iš esmės?
Sprendžia tik viena įstaiga
„Kur mes einame, jau visiems veidai ištįsta, kai pamato mus. Žino, dėl kokios bėdos kreipsimės. Tik vieninteliai UAB „Biržų vandenys“ vadovai kažką konkrečiai daro, kad problemą išspręstų“,- kalbėjo viena iš šalia prekybos centro „Norfa“ gyvenančių biržiečių Arnita Bertulė.
Moteris sakė, kad šią vasarą prekybos centre buvo atliekami kažkokie darbai. Ji skaitė spaudoje, kad buvo tvarkoma kanalizacija. Biržietė tikėjosi, kad po darbų prie prekybos centro smarvės problema išsispręs. Deja, dvokas nesumažėjo. Kvapai skverbiasi į gyventojų namus per kanalizaciją, blogas kvapas juntamas ir netoliese esančiuose kiemuose, ir šalia prekybos centro.
Jurginų, Lelijų ir Respublikos gatvių aštuonių namų gyventojai surinko parašus ir kreipėsi pagalbos išspręsti iš prekybos centro sklindančių blogų kvapų klausimą.
Apie šią situaciją buvo informuota Biržų rajono savivaldybės administracijos direktorė Irutė Varzienė. Ji dėl šio klausimo buvo susitikusi su UAB „Biržų vandenys“ direktore Edita Barkauskienė.
„Situacija analizuojama ir derinama. „Biržų vandenys“ su prekybos tinklu „Norfa“ tariasi, kokius darbus ir kas turi padaryti. Klaidų, kiek supratome, buvo padaryta iš abiejų pusių“,- sakė I. Varzienė.
Siūlo bendrai spręsti problemas
UAB „Biržų vandenys“ direktorė Edita Barkauskienė sakė, kad praėjusią savaitę buvo dar kartą apžiūrėti kanalizacijos tinklai ir aiškintasi situacija.
Direktorės teigimu, yra trys būdai, kaip sumažinti problemą.
Vienas būdas – patys gyventojai turi pakeisti ir susitvarkyti nesandarią kvapus praleidžiančią santechniką, jei tokia yra.
Kitas dalykas – vis dar yra problema su „Norfos“ teritorijoje esančiu vamzdynu. Jie sutvarkė vieną dalį, tačiau kita liko netvarkyta. Dėl to kyla bėdų“,- teigė pašnekovė.
Šiuo metu bendrovė yra išsiuntusi raštą prekybos tinklo „Norfa“ vadovybei ir nori susitikti bei gyvai aptarti kylančias problemas. Mat nuotekos užsilaiko pačioje „Norfos“ teritorijoje.
UAB „Biržų vandenys“ savo ruožtu viename šulinyje įrengs kvapų gaudyklę. Tačiau to neužteks, jei veiksmų savo pusėje nesiims „Norfa“.
Nesiskundė ar nepriėmė skundo?
A. Barkauskienė patvirtino, kad juntamas kvapas – tai susikaupusios gamybos atliekų dujos, kuriuos yra sunkiai perpumpuojamos. Jų didelė koncentracija gali sukelti gyventojų sveikatos sutrikimų.
Ar tai nėra Visuomenės sveikatos centro specialistų atsakomybės tyrimo ir atsakomybės klausimas?
A. Bertulė pasakojo dar šių metų pradžioje buvo nuėjusi į Visuomenės sveikatos centrą. Moteriai buvo pasakyta, kad be oficialaus rašto jie nieko nedarys.
Tuomet ji prašymą išdėstė raštu. Kreipėsi į centro vadovę Rasą Kubilienę. „Ji iš manęs skundo nepriėmė, pasakė, kad kvapai – ne jų sritis ir nieko negali padaryti“, – kalbėjo moteris.
Tačiau ji įsitikinusi, kad Visuomenės sveikatos centro specialistai turi imtis šio klausimo. Juk gyventojams buvo išaiškinta, jog iš kanalizacijos sklinda ne šiaip blogas kvapas, bet sveikatai kenksmingos dujos.
Nacionalinio visuomenės sveikatos centro Panevėžio departamento Biržų skyriaus vadovė Rasa Kubilienė „Šiaurės rytams“ sakė, kad be oficialaus skundo jie tyrimo neatlieka. O tokio dėl „Norfos“ negauta.
ŠR trečiadienį pateikė klausimus UAB „Norfos mažmena” atstovui spaudai Dariui Ryliškiui. Iki penktadienio ryto atsakymo nesulaukta.