Akmens kelias į Biržų pilį reikalauja kruopštaus darbo ir kantrybės. Šioje teritorijoje dirbantys ir gyvenantys biržiečiai dalijasi pastebėjimais, samprotavimais bei kelia klausimus.
Dar prieš Žolinę gyventojai buvo informuoti apie pradedamą kloti pjauto akmens trinkelių dangą atkarpoje nuo Radvilos gatvės iki pilies tilto. Biržų rajono savivaldybė ir rangovai – UAB „Panevėžio statybos trestas“ – prašė suplanuoti darbus, kad būtų maksimaliai apribotas bet kokio transporto judėjimas į pilies teritoriją.
Prašoma padėti išvengti bet kokio sunkesnio transporto judėjimo, kuris daro tiesioginę įtaką naujai klojamos akmens trinkelių dangos kokybei.
„Iškilus būtinybei, lengvieji automobiliai turės galimybę įvažiuoti ir išvažiuoti darbo dienomis iki 7.30 ryte ir po 17 valandos vakare. Jeigu automobiliui būtina patekti į pilies teritoriją darbo metu, prašome iš anksto derinti su statybos vadovu Vytautu tel. Nr. 8 686 40897“, – rašoma savivaldybės pranešime.
Darbų sparta skiriasi daugiau nei dešimt kartų
Antradienį redakcija išklausė žmogų, nustebusį dėl skirtingų prie įvažiavimo į pilį triūsiančių darbininkų darbo tempo. Vyriškis matė, kaip sparčiai dirbo atvykusi komanda, klojusi trinkeles automobilių stovėjimui skirtose aikštelėse. Žmogus netingėjo ir išmatavo skirtingų darbininkų darbo rezultatą.
Anot vyriškio, atvykėliai per kelias valandas padarė daugiau negu trinkelių prie įvažiavimo pilies tilto link klojėjai. Žmogus nepatingėjo ir išmatavo trinkelių paklotus. Preliminariai apskaičiavo, kad automobilių aikštelėje vyrai darbavosi 10 kartų sparčiau.
„Tai kaip gali šitaip skirtis darbo tempas?“ – stebėjosi biržietis.
Skirtingos trinkelės, technologijos, skirtingi ir darbininkai
ŠR trečiadienį skambino statybos vadovui Vytautui Žiliui ir pasidalijo biržiečio pastebėjimu.
Biržų viešosiose erdvėse jau kelis mėnesius dirbančio „Panevėžio statybos tresto“ statybos vadovas sakė, kad prie tilto klojamos pjauto akmens granito trinkelės. Jos yra kelių spalvų, iš jų dėliojamas raštas, todėl ši technologija žymiai imlesnė darbui.
Automobilių stovėjimo aikštelėse klojamos ne akmens trinkelės, todėl darbo tempas gali būti greitesnis. Pasak V. Žilio, sparčiai dirbanti vyrų komanda atvyko iš Kėdainių rajono. Toks būrys darbininkų darbus sparčiai pastūmėjo į priekį.
Akmens trinkeles dėlioja žymiai mažesnis skaičius vyrų. Pasak statybos vadovo, darbininkų katastrofiškai trūksta. Iš keliolikos Biržuose dirbti priimtų darbininkų likę tik du. Kiti išsiskirstė, vos tik pabandę dirbti.
„Nei tas darbas toks sunkus, nei atlyginimas nėra minimalus. O norinčių dirbti trūksta – ne visi nori klūpomis trinkeles dėlioti“, – apie darbo jėgos realybę sako darbų vadovas. Anot jo, visi gyventojai ir pilies teritorijoje dirbantys buvo įspėti apie judėjimo nepatogumus. Jų išvengti neįmanoma, nes į pilį tėra vienintelis įvažiavimas. Pėstieji turi galimybę keliauti Birutės gatve ir į pilį kopti laiptais.
„Projektas yra toks, įvažiavimas vienas, teks priimti ir ištverti tokias sąlygas“, – sako statybos vadovas. Darbų baigties tikslios datos jis prognozuoti nesiryžta, tačiau mano, kad rudenį finišas bus pasiektas.
ŠR kalbinti kasdien į pilį keliauti turintys žmonės teigė, kad labiausiai juos žeidžia darbininkų požiūris. Negana to, kad jie esą dirba kaip „atsipūtę“, dar laido ir replikas.
„Matau vežimėlį su produktais restorano virtuvei tempiančią moterį, o vyrai komentuoja, kad šitaip ji turinti progą kojeles pramankštinti“, – pasakojo vyriškis. Jis sutinka, kad situacija su darbo jėga sudėtinga. Sykiu pastebi, kaip kai kurie žmonės ir patys nevertina darbo, ir į dirbančius kone su patyčiomis žiūri.