Automobiliuose su vidaus degimo varikliu yra naudojami termostatai. Tai yra aušinimo sistemoje įmontuotas vožtuvas, kuris, priklausomai nuo skysčio temperatūros, užsidaro arba atsidaro.
Automobilių aušinimo sistemose įprastai yra mažasis ir didysis ratai. Mažasis cirkuliuoja tik variklio viduje, o didysis apima aušinimo bei salono pečiuko radiatorius ir kitus išorinius komponentus. Būtent šiuos du ratus skiria termostatas, kuris įprastai yra uždarytas, o atsidaro tik skysčiui pasiekus atitinkamą temperatūrą. Deja, termostato gedimai yra gana dažni – kodėl taip nutinka?
Dažniausiai priežastis yra natūralus nusidėvėjimas
Termostatas darinėjasi kiekvieną kartą užvedant šaltą variklį ir leidžiant jam apšilti. Kuo daugiau kartų tai nutinka, tuo didesnė gedimo tikimybė. Termostato struktūra yra labai paprasta – viduje dažniausiai yra vaškas, kuris, kylant temperatūrai, skystėja ir plečiasi, taip atidarant termostatą. O kai variklis atvėsta, vaškas sukietėja.
Labai retais atvejais termostatas gali sugesti ir dėl netinkamo aušinimo skysčio, kuris skatina koroziją ir užkemša termostatą.
Kokie gedimų simptomai?
Dažniausiai sugedęs termostatas užstringa uždarytoje arba atidarytoje padėtyje. Pastaruoju atveju, aušinimo skystis nuolat teka pro aušinimo radiatorių, todėl vienintelė problema yra ta, kad variklis ilgiau šyla arba, šaltomis žiemomis, niekada nepasiekia darbinės temperatūros. Tuo tarpu, jeigu termostatas visada uždarytoje pozicijoje, tai skystis nebus aušinamas ir variklis gali perkaisti, todėl šis atvejis yra gerokai pavojingesnis.
Ar sudėtinga termostatą pakeisti savarankiškai?
Termostato keitimui reikia išleisti aušinimo skystį, todėl tam reikia nemažai laiko ir pasiruošimo. Negana to, termostatas gali būti sunkiai pasiekiamoje vietoje. Termostatą savo automobiliui galite įsigyti adresu https://www.autoera.lt/catalog/category/termostatas ir, jeigu norite, autoserviso „Autoera“ specialistai gali jį ir pakeisti – registruokitės vizitui internetu arba telefonu.