Praėjusį ketvirtadienį Biržų savivaldybės vadovai buvo susirinkę aptarti UAB „Biržų autobusų parkas“ tolesnio gyvavimo reikalų ir politinių frakcijų pasiūlymų dėl įmonės ketinimo užsiimti papildoma veikla.
Kaip jau buvo rašyta „Šiaurės rytuose“, liepos pradžioje UAB „Biržų autobusų parkas“ vyko posėdis. Jame savivaldybės tarybos nariai, savivaldybės vadovai bei įmonės „Biržų autobusų parkas“ direktorius Marius Šernas svarstė įmonės strateginį planą, maršrutų optimizavimą bei sumanymus, kaip didinti įmonės pajamas.
Direktorius M. Šernas tada pateikė idėją, kad užstačius bankui 3 naujus autobusus, už gautą paskolą įmonė galėtų įsigyti 10 vilkikų su priekabomis. Šias transporto priemones išnuomotų vežėjui ir iš tokios papildomos veiklos per mėnesį uždirbtų maždaug 4 tūkst. eurų grynojo pelno. Kitas siūlymas buvo plėsti turimą remonto bazę, kad įmonė galėtų teikti įvairių automobilių remonto paslaugas. Taip pat kalbėta apie galimybę perimti moksleivių pavėžėjimą ir geltonuosius mokyklinius autobusus.
Tąkart politikai daug klausinėjo, diskutavo ir ginčijosi, bet vieningo sprendimo dėl autobusų parko direktoriaus siūlomų papildomų veiklų priimti nepajėgė. Todėl buvo sutarta, kad kiekviena savivaldybės tarybos frakcija raštu pateiks savo pasiūlymus merui.
Senų vilkikų dešimtukui valdančiųjų pritarimo nėra
Būtent politinių frakcijų pasiūlymai ir buvo svarstomi savivaldybės vadovų pasitarime. Anot pranešėjos, administracijos direktorės Irutės Varzienės, trumpiausias atsakymas yra gautas iš Lietuvių tautininkų ir respublikonų frakcijos. Ten sakoma, kad frakcija vilkikų įsigijimui nepritaria. Socialdemokratų frakcija taip pat nepritaria 10 krovininių transporto priemonių įsigijimui ir nuomai. Šios frakcijos politikai mano, kad toks ketinimas yra rizikingas finansine prasme ir neužtikrina planuojamo pelno. Rašte išdėstyti ir jų pozicijos argumentai.
Socialdemokratų frakcijos manymu, autobusų parkas daugiau dėmesio turi skirti tiesioginėms veikloms. Ypač toms, kurios yra pelningos – užsakomiesiems autobusų reisams, remonto paslaugų plėtrai.
Liberalų sąjūdžio frakcija taip pat nepritaria vilkikų įsigijimui, motyvuodama autobusų parko finansiniais rodikliais bei turimomis paskolomis. Liberalai siūlo grąžinti įmonės valdymo organą – nepriklausomą valdybą.
Siūlytų sunkvežimius pirkti naujesnius, mažiau nuvažiavusius
Tarybos narys Andrius Budriūnas, nepriklausantis jokiai frakcijai, išreiškė savo atskirą nuomonę. Politikas siūlo, kad UAB „Biržų autobusų parkas“ galėtų įsigyti 5 -6 vilkikus, ne senesnius kaip 2017 metų laidos. Vilkikų rida, politiko manymu, turėtų būti 400-500 tūkst. kilometrų. A. Budriūnas rašo, kad jis iš esmės pritaria bendrovės pastangoms ieškoti papildomų pajamų, tačiau 10 senų vilkikų pirkimui jis nepritaria.
Panaši ir Tėvynės sąjungos – Lietuvos krikščionių demokratų frakcijos nuomonė. Siūloma pirmiausia atlikti įmonės auditą, įvertinti finansines galimybes. Ir tik tuo atveju, jei audito išvada palanki, galbūt pirkti 2 automobilius. Konservatoriai taip pat siūlo sustiprinti užsakomųjų reisų sritį, ieškoti vairuotojų motyvavimo priemonių. Taip pat siūloma pritarti remonto bazės stiprinimui, kad būtų galima atlikti savivaldybės įmonių ir įstaigų automobilių remontą.
Įmonei – ir vilkikai, ir mokyklų bei savivaldybės autoparkai?
Lietuvos valstiečių ir žaliųjų frakcija kiek kitaip vertina situaciją. Savo rašte jie prašo pateikti UAB „Biržų autobusų parkas“ autobusų bei mokyklinių autobusų maršrutų analizę bei svarstyti mokyklinių autobusų perdavimo Autobusų parkui galimybes. Valstiečių frakcija pritaria plane siūlomų 10 vilkikų įsigijimui.
Be to, kitam tarybos posėdžiui „valstiečiai“ prašo pateikti informaciją apie visas su savivaldybės administracijos autoparku susijusias išlaidas 2021 metais bei diskutuoti dėl galimybės perduoti savivaldybės autoparką UAB „Biržų autobusų parkas“.
Pirmiausia – finansinis auditas
Mero Vyto Jarecko nuomone, pirmiausia reikėtų turėti UAB „Biržų autobusų parkas“ finansinio audito išvadas bei vertinimus ir tuomet žiūrėti, kokia yra situacija, ar yra finansinės galimybės vykdyti papildomas veiklas.
Nutarta rugpjūčio mėnesį vyksiančiame savivaldybės tarybos posėdyje teikti tarybai tvirtinti užduotį Audito ir kontrolės tarnybai. Ji ir turės atlikti bendrovės „Biržų autobusų parkas“ finansinį auditą.
Savivaldybės vadovai aptarė ir kitus frakcijų pasiūlymus bei pastabas. Akcentuota, kad įmonė turėtų koncentruotis į pagrindinę veiklą, nešančią pelną – tarpmiestinius maršrutus bei užsakomuosius reisus. Svarstytinas remonto paslaugų išplėtimas, nes tai mažiau rizikos kelianti veikla nei vilkikų pirkimas.
Kalbėta apie tai, kad Švietimo, mokslo ir sporto ministerija yra parengusi įstatymo projektą. Juo numatoma keisti mokyklinio autobuso statusą, kad geltonųjų autobusų panaudojimas turėtų mažiau suvaržymų. Įvykus planuojamiems pakeitimams būtų galima svarstyti ir mokyklinių autobusų perdavimo savivaldybės valdomai įmonei „Biržų autobusų parkas“ galimybę.