Pagrindiniame kelyje Biržai – Pabiržė periodiškai susiformuojanti įduba signalizuoja apie įgriuvos galimybę. Atrodo, kad ši grėsmė ignoruojama, bandant tikėtis, kad smegduobė nepareikalaus aukų.
Smūgiai drebina namą
Viena poetė rašė apie gūdų liūdesį, stovint prie didelio kelio. Pasak prie kelio Biržai – Pabiržė gyvenančio Augusto Balčiūno, tai jau nebe liūdesys, o siaubas.
Vyro namai stovi Kojeliškiuose, visai greta pagrindinio kelio, jungiančio Biržus su likusia šalies dalimi. Tiesiai ties žmogaus namu važiuojamoje kelio dalyje, asfalto dangoje, jau senokai yra susiformavusi nemaža įduba, kuri palengva plečiasi. Kelyje eismas intensyvus, sunkiasvoriams krovininiams automobiliams važiuojant per įdubą yra juntami dideli smūgiai, namuose vibruoja ir šokinėja daiktai. Pasak A. Balčiūno, nuo vibracijų suskilo namo dūmtraukis bei naujai pastatyta krosnis. Netekęs vilties sulaukti remonto, gyventojas ketina kreiptis į teismą dėl turto sugadinimo bei jo turtui keliamo pavojaus.
Kelininkai toje vietoje pastatė greitį ribojančius bei apie kelio nelygumus įspėjančius ženklus, bet tai menkai padeda. Net važiuojant lengvuoju automobiliu nurodytu leistinu greičiu juntamas nemenkas smūgis, o ką jau bekalbėti apie sunkiąją techniką.
Ar smegduobės stebėsina nesibaigs grėsminga įgriuva?
Situaciją žinantiems rajono gyventojams pikčiausia yra tai, kad kelias neseniai buvo kapitališkai suremontuotas. Neoficialiomis žiniomis, kelio rekonstrukcijos metu šioje vietoje buvo nustatyta besiformuojanti smegduobė. Norint sutvirtinti sankasą būtų reikėję keisti projektą – kalti polius ir atlikti kitus darbus. Tai būtų kainavę nemažus pinigus, todėl nutarta viską palikti, kaip buvo, ir projekto nekeisti.
Kiekvieną dieną šiuo keliu važinėjanti Pabiržės seniūnė Vita Zurbaitė sakė nesuprantanti kelininkų pozicijos, kurie teigia, esą duobė palikta stebėti. Anot seniūnės, visi šiame regione žino, kaip formuojasi smegduobė – pirma atsiranda įduba, o po to – staigus kritimas. Šiuo keliu važinėja daugybė žmonių, važiuoja mokykliniai autobusai. Staiga kelio viduryje atsivėrus duobei pasekmės gali būti tragiškos.
Kelias yra valstybinės reikšmės. ŠR redakcija dar praėjusią savaitę klausimus dėl minimos įdubos remonto išsiuntė akcinei bendrovei „Via Lietuva“ (taip dabar vadinasi buvusi Lietuvos automobilių kelių direkcija). Vakar gautas elektroninis laiškas, jog atsakymus bendrovė paruoš per 2 – 3 darbo dienas. Kai tik gausime atsakymą, jį paskelbsime laikraščio puslapiuose.