„Portfolio“ galerijoje atsidarė Kristinos Norvilaitės darbų paroda „Barbora Radvilaitė. Didinga ir trapi“. Gražus sutapimas, jog paroda į Biržus atvyko tiesiai iš Dubingių: iš vienos Radvilų valdos į kitą. Ir dar vienas neplanuotas sutapimas, jog paroda duris atvėrė karalienės Barboros Radvilaitės gimimo dieną.
Galerijos savininkė Lijana Judickaitė sakė, jog parodos idėja, gimusi geriant kavą su Biržų Vlado Jakubėno meno mokyklos direktorės pavaduotoja Ramute Petronyte, virto bendru projektu. Menininkė mielai sutiko atvykti į Biržus ir tai jau trečioji jos darbų paroda mūsų mieste. Parodos atidarymą gražiai papildė Biržų Vlado Jakubėno meno mokyklos mokytojos Inos Valotkienės mokinių atliekami kūriniai.
Kurti Barboros Radvilaitės tema menininkei pasiūlė VšĮ Aurelijos ir Aurelijaus Rusteikų fondas, inicijuojantis renginius, susijusius su karaliene Barbora Radvilaite ir Radvilų gimine.
Parodą K. Norvilaitė kūrė metus: skaitė istorinius šaltinius ne tik lietuvių, bet ir lenkų kalbomis, gilinosi į Lietuvos didžiosios kunigaikštienės, Lenkijos karalienės gyvenimą, nepaprastai stiprią Lenkijos karaliaus Žygimanto Augusto meilę Barborai Radvilaitei.
Parodoje eksponuojami menininkės K. Norvilaitės darbai atlikti įvairiomis technikomis: lino raižiniai, monotipijos, asambliažas.
– Dubingių pilyje Barbora Radvilaitė laukė Žygimanto Augusto, išvykusio Lenkijon pranešti apie slaptą savo santuoką. Barbora jam rašė laiškus, kurių didelė dalis yra išlikusi iki šių dienų. Šiuos laiškus savaip interpretuodama perteikiau monotipijose, – sakė menininkė.
Kurti Barboros Radvilaitės tema menininkei buvo didžiulė dovana.
– Labai džiaugiuosi ta provokacija pasigilinti į Barboros Radvilaitės temą. Kurdama parodą iškart mačiau paveikslus su langinėmis, ant medžio. Tai tarsi langas į renesanso laikotarpį. Spalvas, ornamentiką taip pat rinkausi renesanso epochos. Nes ir Barbora, ir Žygimantas Augustas labai domėjosi renesanso epochos menu, mada, kurią į Lietuvą iš Italijos atvežė Žygimanto Augusto motina Bona Sforca. Parodą pavadinau „Barbora Radvilaitė. Didinga ir trapi“ todėl, kad Barboros kūno sveikata buvo labai trapi, o tapimas karaliene įpareigojo prisiimti labai daug atsakomybės, tuo labiau, kad lenkų didikai jos nenorėjo priimti, – kalbėjo K. Norvilaitė.
Kelis menininkės darbus jau įsigijo kolekcininkai. Net pačiai menininkei buvo netikėta, kad Lietuvoje yra kolekcininkų, kolekcionuojančių meno kūrinius vien tik su Barboros Radvilaitės atvaizdu.
Paroda „Portfolio“ galerijoje veiks iki kitų metų sausio 15 dienos.
Editos Mikelionienės nuotr.