Pusiau luptas, pusiau skustas. Taip tautosakoje apibūdinamas vienareikšmiai neapibrėžiamas ir nenuspėjamas objektas. Dažniausiai toks apibūdinimas turi ironišką atspalvį. Panašiai galima kalbėti apie Biržuose tįsančią P. Kalpoko gatvę.
Viena P. Kalpoko gatvės dalis – nuo Pasvalio iki Saločių gatvės – yra sutvarkyta, čia paklotas naujas šaligatvis, tvarkinga važiuojamoji dalis. Tuo tarpu kita dalis nuo Saločių iki Rinkuškių gatvės – ir skusta, ir lupta.
Čia jau prieš kelerius metus įrengtas naujas pėsčiųjų ir dviratininkų takas, tačiau važiuojamoji gatvės dalis liko sena – asfalto juosta siaura, gerokai aptrupėjusi, su plačiais neasfaltuotais kelkraščiais. Ir tos pačios problemos vairuotojus čia kamuoja jau ne pirmi metai.
Į redakciją paskambinęs vyras skundėsi, kad metai iš metų šioje gatvės atkarpoje kliūna ta pati bėda – kelkraščio duobės. Kadangi asfaltas siauras, prasilenkdami automobiliai dviem ratais turi išvažiuoti į kelkraštį. Čia jų ir tyko dažnai vandens pilnos, gilios išvažinėtos duobės. Žmonės pyksta, laužoma technika. Pašnekovas stebėjosi, kodėl niekas nesiima tvarkyti tokio akivaizdaus broko, ir piktinosi, kad Biržuose nesą tikrų, ūkiškų šeimininkų.
Antradienį ši gatvė pasitiko išfrezuotais ir smaluotais asfalto plotais – Širvėnos seniūnijos užsakymu vyksta asfalto dangos remontas. Tačiau kelkraščio duobių šis darbas neliečia. Geriausias sprendimas būtų šios gatvės kapitalinis remontas, paklojant tinkamo pločio asfalto dangą. Bet tai iš svajonių srities. Pasak Savivaldybės Statybos ir infrastruktūros skyriaus vyriausiosios specialistės Dovilės Arnašės, šios gatvės dalies rekonstrukcijai projektas nėra parengtas, yra žymiai prastesnės būklės remontuotinų gatvių, jau nekalbant apie visiškai neasfaltuotas. Tad rekonstrukcijos čia artimiausiu laiku nematysime.
Širvėnos seniūnas Saulius Eigirdas gerai žino problemą, tik, anot jo, lengvų sprendimų čia nėra. Seniūnija savo jėgomis kartkartėmis užpila žvyru didžiausias kelkraštyje atsiradusias duobes, bet tai tik laikinas sprendimas – ratai greitai žvyrą vėl ištaško. Seniūnas pastebėjo, kad duobėtas kelkraštis kenkia ir asfalto dangai – laužomi ir trupinami asfalto juostos kraštai.Todėl, anot S. Eigirdo, reikia ištisai žvyru ar skalda pilti abu gatvės kelkraščius ir išlyginti juos greideriu. Tokiam darbui nelengva rasti rangovų – darbo daug, o pinigai nedideli. Tačiau seniūnas pažadėjo rankų nenuleisti ir kažkaip sutvarkyti įsisenėjusią bėdą.