Dirbant individualiai ar mažoje komandoje, operatyviai priimti sprendimus ir prisitaikyti prie pakitusių aplinkybių dažniausiai nėra sunku. Vis dėlto, jeigu organizacijoje dirba daug darbuotojų, tai padaryti tampa daug sunkiau ir užima kur kas daugiau laiko. Taigi, kaip šiuos, daug resursų reikalaujančius procesus, pagreitinti?
Vienas iš įrankių, norint operatyviai valdyti procesus, yra „Management 3.0“. Būtent apie šią sistemą knygą parašęs kūrėjas Jurgen Appelo teigia, kad šiuolaikinėse įmonėse dažniausia komandos nesėkmių priežastis yra pasikliovimas archajiškais valdymo metodais, suteikiančiais darbuotojams mažai savarankiškumo ir sprendimų priėmimo galių. Jis taip pat pabrėžia, jog ši problema ypač aktuali didelėse korporacijose.
Vienas pagrindinių „Management 3.0“ tikslų yra padidinti įmonės ar projekto veikimo efektyvumą, pašalinant nereikalingas procesų grandines. Tokiu būdu, darbuotojai įtraukiami ir įgalinami patys atlikti sprendimus. Darbuotojai jausdami, jog yra komandos nariai, o ne pavaldiniai, dažnu atveju jaučia didesnį norą atlikti jiems patikėtas užduotis.
Taigi, kodėl „Management 3.0“ taikyti versle naudinga?
• Skatina kūrybiškumą ir naujoves.
• Pagerina įmonės produktyvumą.
• Didina darbuotojų motyvaciją ir įsitraukimą.
• Sumažina darbuotojų kaitą.
• Dėka greito procesų vykdymo, verslas įgauna konkurencinį pranašumą.
Kokie yra „Management 3.0“ pagrindiniai principai?
Suteikite savo darbuotojams motyvacijos veikti
Žmogiškieji ištekliai yra svarbiausia organizacijos dalis. Tikriausiai ne kartą teko girdėti, kad patenkintas darbuotojas yra produktyvus darbuotojas, tiesa? Todėl įmonės vadovas turėtų teikti pirmenybę tam, kad darbuotojai būtų aktyvūs, kūrybingi ir motyvuoti.
Vadovai dažnai tikisi, kad žmonės ateis į darbą nuolat motyvuoti atlikti savo funkcijas, o iššūkių, su kuriais jie susiduria, ir tikslų, kuriuos jie turi pasiekti, išlaikyti norą dirbti pakaks. Vis dėlto, pasikartojant užduotims, žmonės linkę pajusti monotoniją. Apsvarstykime būdus tai pakeisti:
• Kaip galime valdyti žmonių komandas, kad jos būtų labiau motyvuotos ir atsidavusios organizacijos tikslams?
• Kokius įrankius galime naudoti norėdami suprasti, kas motyvuoja arba skatina žmones?
Įgalinkite komandas
Verta rengti individualius susitikimus, kad vadovai galėtų geriau suprasti asmenines darbuotojų ambicijas ir stebėti jų įsitraukimą. Taip lengviau suprasti darbuotojų augimo kelius įmonėje ir tai, kas gali užimti naujas pareigas.
„Management 3.0“ metodika sutelkia dėmesį į tokias sąvokas kaip „savarankiškai besiorganizuojančios (angl. self-organizing) komandos“. Vadovaujantis šiuo principu, savarankiškai organizuotoms komandoms (nereikalaujančios didelio aukštesnes pareigas užimančių kolegų įsikišimo) reikia suteikti svarbių, pasitikėjimą parodančių, užduočių. Apsvarstykime:
• Ar turime strategijų, kaip mokyti darbuotojus, kad jie palaipsniui prisiimtų didesnę atsakomybę?
Suderinkite komandos vertybes ir kultūrą
Komandos be aiškiai apibrėžtų, bendrų tikslų, gali įmonei duoti mažiau pageidaujamų rezultatų. Tad apsvarstykime:
√ Ar suprantame, kaip formuoti ir subrandinti komandą?
√ Kokius įrankius galime naudoti, kad padėtume apibrėžti bendrą viziją?
Jei žinote savo organizacijos vertybes, tuomet apsvarstykite:
√ Kaip jas vertina įmonėje dirbantys žmonės?
√ Kokią organizacinę kultūrą ugdome savo komandų veikla?
Ugdykite darbuotojų įgūdžius ir kompetencijas
Vadovaujantis „Management 3.0“ požiūriu, komandos negali pasiekti savo tikslų, jei komandos nariai neturi atitinkamų kompetencijų. Apsvarstykime:
√ Kaip galime sukurti sistemą, kuri būtų palanki individualių ir komandinių kompetencijų ugdymui?
√ Kokias priemones galime naudoti, kad padėtume žmonėms nustatyti savo kompetencijos lygį?
√ Kokius kvalifikacijos kėlimo būdus galime pasiūlyti darbuotojams?
Įgalinkite komandą veikti
Beveik visos darbuotojų komandos dirbdamos kartais atsiduria sudėtingose situacijose. Tokių situacijų metu, svarbu, jog darbuotojai nebijotų veikti ir galėtų greitai spręsti problemas. Apsvarstykime:
√ Ar žinome, kaip susidoroti su sudėtingomis situacijomis?
√ Ar užtikriname aplinką, kurioje skatinamas eksperimentavimas, nebaudžiant už klaidas?
√ Ar mes galime maksimaliai eksperimentuoti su savo organizacijos produktais ar paslaugomis?
Įdiekite nuolatinio tobulėjimo strategiją
Organizacijos į savo darbo strategiją turėtų įtraukti nuolatinio tobulėjimo principą, kurį siūlo „Management 3.0“. Dabartinė verslo aplinka reikalauja turėti didelį konkurencinį pranašumą: turėti organizaciją, orientuotą į nuolatinį tobulėjimą. Apsvarstykime:
• Ar organizuojame pakankamai seminarų bei kitų įrankių, kurie leidžia mums nuolat tobulėti, švęsti pasiekimus, dalytis žiniomis?
Kaip pradėti diegti „Management 3.0“ savo organizacijoje?
Apsvarstę šiuos aukščiau išvardintus klausimus, pagalvokite, ar jūsų organizacija skatina tobulėti, būti konkurencingiems šiuolaikinėje verslo aplinkoje? „Management 3.0“ mokymai skatina dalyvavimą ir nuolatinį mąstymą apie tai, kaip organizacijose valdomos komandos ir pokyčiai. Mokymų metu įmonės įgyja žinias, kaip teisingai planuoti ir kontroliuoti projektų apimtį, biudžetą ir laiką, optimizuoti komandų darbą, sukurti ryšį tarp tiekėjo ir kliento bei prisitaikyti prie rinkos kuriamų iššūkių.