Įvairių krovinių transportavimas tarp miestų Lietuvoje yra aktualus tiek juridiniams, tiek fiziniams asmenims. Kartais tai reiškia nedidelės siuntos perdavimą artimiesiems. Kita vertus, įvairios įmonės taip pat nuolat transportuoja savo prekes arba gamybai reikalingas medžiagas. Skirtingų transportavimo būdų tikrai netrūksta. Pasaulyje kroviniai gabenami sunkvežimiais, lėktuvais, laivais ir traukiniais. Visgi, tokioje nedidelėje šalyje kaip Lietuva efektyviausiu variantu išlieka tik vienas – kelių transportas.
Krovinių transportavimas Lietuvoje
Efektyviausias būdas transportuoti krovinius tarp miestų Lietuvoje yra kelių transportas. Įprastai siuntų pervežimas atliekamas sunkvežimiais. Kita vertus, kai kuriems daiktams reikia specialių gabenimo sąlygų. Tuo tarpu, standartiniai sunkvežimiai nėra pritaikyti pavojingiems ar didelių gabaritų kroviniams. Tuomet, atsižvelgiant į siuntos ypatumus, parenkamos specialiai pritaikytos transporto priemonės. Bet kokiu atveju, tai yra efektyviausias būdas krovinius gabenant tarp Lietuvos miestų, ypatingai tuomet, jeigu vežamas didelis šių kiekis. Žinoma, kai kuriais atvejais gali pakakti ir nedidelio autobusiuko.
Dažniausiai tai yra kiek pigesnis variantas, ypatingai tuomet, jeigu gabenamas mažas daiktų kiekis. Visgi, tiek sunkvežimiai, tiek mikroautobusai yra logiškiausias pasirinkimas siuntų gabenimui tarp miestų Lietuvoje. Įprastai šie gali užsukti net į atokiausius kaimelius, todėl problemų pervežant krovinius nekyla.
Kita vertus, mažesnes siuntas taip pat galima perduoti autobusų siuntomis arba siųsti paštu. Visgi, šis būdas įprastai tinka fiziniams asmenims, kurie nori pergabenti nedidelius daiktus.
Pilnas ir dalinis krovinių gabenimas
Krovinių gabenimas gali būti vykdomas skirtingomis transporto priemonės. Kita vertus, šis taip pat įgyvendinamas 2 būdais – pilnu arba daliniu pakrovimu. Pilnas krovinys reiškia, jog visa transporto priemonė yra skirta vienam klientui. Tuo tarpu, dalinis krovinių gabenimas vykdomas tuomet, kai siunta mažesnė už patį sunkvežimio konteinerį. Pirmasis variantas labiau tinka didelius prekių kiekius gabenančioms įmonėms. Antrasis – visiems, kurie nori pervežti mažesnes siuntas.
Siuntos pakavimas pervežimui
Jei siunčiamos pakuotės svoris viršija 70 kilogramų, įprastai ji privalo būti „paletizuojama“. Ką tai reiškia? Iš esmės, tokia siunta gabenama ant specialių padėklų. Palečių transportavimas įprastai trunka nuo vienos iki kelių darbo dienų. Visgi, tokią siuntą svarbu tinkamai ir saugiai supakuoti. Ką tai reiškia?
Visas sunkias dėžes reikia sudėti ant paletės, tvirtai apvynioti skaidria pakavimo plėvele ir užtvirtinti diržu. Svarbu, jog paletės dydis būtų tinkamas siuntai – nei mažesnis, nei didesnis. Kitu atveju, transportavimo metu daiktai gali iškristi. Dėžes ant paletės reikia sutalpinti taip, jog paviršius būtų visiškai lygus. Siunčiant nestandartinių išmatavimų daiktus svarbu juos supakuoti dar atsakingiau.
Kuo padėklų transportavimas yra toks naudingas? Iš esmės, tai suteikia galimybę gabenti nestandartinių gabaritų krovinius. Be to, tinkamas pakavimas apsaugo siuntas nuo išorės poveikio. Kita vertus, tai itin aktualu dalinių krovinių siuntėjams. Toks gabenimo būdas gali sumažinti išlaidas, jei krovinys neužpildo visos jam skirtos erdvės transporto priemonėje.
Transportavimo kainos ypatumai
Krovinių transportavimo tarp Lietuvos miestų kaina gali skirtis, atsižvelgiant į galutinį maršrutą, siuntos dydį ir svorį, jos tipą. Žinoma, kuo mažesnis atstumas – tuo mažiau turėsite sumokėti. Kita vertus, skirtingai kainuoja ir pilni bei daliniai kroviniai. Be to, kaip jau minėjome kiek anksčiau, kai kurioms siuntoms reikia specialių transporto priemonių arba leidimų. Tokiu atveju galutinė transportavimo kaina taip pat didėja. Visgi, priklausomai nuo maršruto ir pasirinktos transporto priemonės (autobuso, sunkvežimio), krovinių gabenimo kainos gali prasidėti vos nuo 30–40 eurų.
(Užs. Nr. 3540-3)