Iš Skaistkalnės atvykstančius prabangius „Lux Express“ autobusus regintys biržiečiai norėtų, kad jie užsuktų į Biržus.
Per Biržus pralekia nesustoję
Į redakciją skambinęs vyras dalijosi mintimis apie tarptautines keliones. Dviračiu važinėjantis vyras ir kiti ŠR kalbinti biržiečiai mato nuo Germaniškio pusės atvykstančius komfortiškus autobusus. Užrašai skelbia, kad jie iš Rygos važiuoja į Varšuvą ar Berlyną.
„Kodėl tie autobusai negalėtų užsukti į Biržus? Jeigu negali važiuoti į stotį, tai gal galėtų stabtelėti Rinkuškiuose esančioje autobusų stotelėje? Tegu valdžia dėl to pasuka galvas“, – kalbėjo žmogus. Jo manymu, gali būti įmanoma susitarti su vežėjų firma, kad skelbtų per Biržus važiuojančių tarptautinių reisų tvarkaraščius, internetu pardavinėtų bilietus.
„Tikrai atsirastų žmonių, kurie norėtų į Lenkiją ar Vokietiją keliauti“, – galvoja biržietis. Jis prisiminė tos pačios vežėjų firmos reisus iš Rygos į Daugpilį, kai autobusai užsukdavo į Biržų autobusų stotį ir paimdavo kelionei pasirengusius žmones.
Kiti kalbinti žmonės mąstė, kas galėtų skatinti tarptautinių reisų autobusus važiuoti ne „Via Baltica“ magistrale, o rinktis kelią per Germaniškį. Kai kurių manymu, gal tai galėtų būti dėl mažesnio kelio mokesčio, tačiau kiti tokį variantą buvo linkę griežtai atmesti. Pastarieji laikėsi versijos, kad rinkos sąlygomis dirbančiai ir reisus perkančiai firmai svarbi tik reklama. Dar realus variantas – Bauskės kelyje vykstantys remonto darbai.
Express autobusai tarpinėse stotelėse nestoja
Nuomonės apie minėtais reisais į Varšuvą ir Berlyną vykstančius autobusus ir galimybę juos „sulaikyti“ Biržuose ar Rinkuškiuse ŠR klausė UAB „Biržų autobusų parkas“ direktoriaus Mariaus Šerno.
Jis sakė šiuo klausimu sulaukęs ne vieno skambučio. Pats direktorius taip pat bandęs susisiekti vežėjų firma „Lux Express“, tačiau to padaryti nepavykę. Prisiskambinti nepavyksta ir užsienio šalių telefono numeriais.
„Mums žinoma, kad jų autobusai kerta regiono teritoriją. Maršrutai „express“ tipo, tad tarpinėse stotelėse, mūsų stotyje ir pan. jų autobusai nestoja ir neturi tam teisės. Jei būtų kitaip, Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA) turėtų išduoti leidimą vežėjui, o mūsų ir kitos bendrovės turėtų sudaryti sutartis, taikyti įvažiavimo į stotį mokesčius ir viešinti jų kelionės grafikus“, – sako direktorius M. Šernas.
Vežėjo interesas
Sustojimais mažose stotyse turėtų būti suinteresuotas pats vežėjas. Taip buvę ir anksčiau, kai į Biržų autobusų stotį kurį laiką užsukdavo maršrutu Ryga – Daugpilis vykę autobusai.
Pasak tuo metu įmonei „Biržų autobusų parkas“ vadovavusios Giedros Andrijauskės, iniciatyvą užvažiuoti į Biržus tuomet rodžiusi pati firma „Lux Express“. Buvo sudarytos sutartys, už įvažiavimą į Biržų stotį autobusų parkas gavo mokestį. Tai vykę dar iki pandemijos. Visais leidimais, pasak G. Andrijauskės, rūpinosi patys „Lux Express“ vežėjai. Kokie motyvai vežėją skatino užsukti į Biržus, buvusi direktorė teigė nežinanti. Šiuo metu Pasvalio autobusų parkui vadovaujanti biržietė G. Andrijauskė sakė, kad įlipti į tarptautinių maršrutų autobusus pasvaliečiai bent jau kol kas pageidavimų neišreiškiantys.
Sprendžia pats vežėjas
„Lietuvos transporto saugos administracija kaip institucija negali imtis iniciatyvos keisti vežėjo pateiktą eismo tvarkaraštį ir maršrutą.
Vežėjai patys nustato kelionės maršrutą, todėl ir šiuo atveju „Lux Express“ kaip tarptautinio maršruto vežėjas turi teisę inicijuoti maršruto pakeitimus, jeigu mato, kad yra poreikis. Ar gali rajono savivaldybė padėti spręsti šį klausimą? Taip, gali teikti vežėjui užklausas, teirautis apie galimybę, paprastai tariant – atstovauti rajono žmonių poreikiams.
Tik reiktų nepamiršti, kad tarptautiniai keleivių vežimai yra komercinė veikla, ir pats vežėjas sprendžia, ar konkrečiame maršrute reikalingas sustojimas tam tikroje autobusų stotyje“, – informuoja LTSA Komunikacijos ir tarptautinio bendradarbiavimo skyriaus vedėja Eglė Kučinskaitė.