Pandemija diktuoja papildomus apribojimus. Vienas iš jų – vaistinėse, kuriose gyventojai aptarnaujami be galimybių paso, galioja reikalavimas užtikrinti minimalų 30 kv. m. prekybos plotą vienam klientui arba vienu metu aptarnauti tik vieną žmogų.
Šalies žiniasklaidoje gausu reportažų apie į vaistines besiveržiančius įpykusius klientus. Vaistininkai esą kasdien susiduriantys su klientų keiksmais ir nepadoriais gestais, eilėje stovintys žmonės turi šalti ore.
Vaistinių asociacijos atstovai laikosi nuomonės, kad dauguma šalies vaistinių neviršija 60 kv. m ploto, todėl esą turėtų būti taikomas perpus mažesnis ribojimas – vienam klientui nustatyti 15 kv. m prekybos plotą.
Naujoje tvarkoje mato privalumų
Biržuose veikiančiose kelių tinklų vaistinėse prekybos erdvės plotai nedideli. Erdvesnė yra „Norfos vaistinė“, kurioje vienu metu gali būti aptarnaujami du klientai. Ši vaistinė Biržuose vienintelė, dirbanti visomis savaitės dienomis, todėl klientų srautas čia kone nenutrūkstantis. Tačiau „Norfos vaistinės“ komanda priekaištų žmonėms neturi. Sako, kad klientai jau įpratę prie įvairių apsaugos reikalavimų, todėl stengiasi elgtis tvarkingai, kiek tai leidžia pačių žmonių supratingumas ir asmeninė kultūra.
Viename labiausiai lankomų prekybos centrų veikiančios „Norfos vaistinės“ vaistininkė Orinta Sabulienė sakė, kad jai netekę patirti įžeidinėjimų ar kaltinimų. Žmonės esantys pakankami kantrūs ir suprantantys, jog Vyriausybės nustatytos tvarkos privalu laikytis.
Pasak praėjusį sekmadienį dirbusios minėtos vaistininkės, tokia tvarka galėtų būti visuomet.
„Kai ribojamas klientų skaičius, išlaikomi atstumai, tai užtikrinamos sąlygos konfidencialumui. Žmogus gali atviriau pasakyti apie savo sveikatos pojūčius, drąsiau pasikonsultuoti su vaistininku, kai jo šnekos negirdi visa eilutė žmonių“, – sakė vaistininkė O. Sabulienė.
Panašios nuomonės apie galimybes konfidencialiai bendrauti su klientu kalbėjo ir kai kurių kitų vaistinių darbuotojai. Tiesa, ne visi jie buvo atviri – kai kurių vaistinių tinklo darbuotojai tikino neturintys teisės reikšti savo nuomonės.
Prie parduotuvių ir kioskų lauke stovi tvarkingai ir kantriai
Vytauto gatvėje esančioje „Eurovaistinėje“ dirbanti Daiva Marinskienė nekultūringų klientų pykčio proveržio sako nepajutusi.
„Stovintys eilėje lauke gal ir pasipiktina, tačiau vaistinėje tokių nuotaikų nereiškia“, – sako vaistininkė. Sykiu ji išsakė jau anksčiau patirtą pastebėjimą, kad lauke eilėse, pavyzdžiui, prie kiosko stovintys žmonės visada laikosi atstumų. Tačiau patekę į vidų kažkodėl tiesiog spaudžiasi vienas prie kito (taip būdavo prieš klientų skaičiaus ribojimą) nepaisydami nei reikalavimų, nei elementarios kultūros.
Muravakėje, Vabalninko gatvėje, veikiančios „Benu“ vaistinės vedėja Asta Balčiūnaitė taip pat teigė, kad žmonių pykčio protrūkio patirti netekę. Už vaistinės durų lauke žmonės stovintys eilutėje, kuri nebūnanti tokia ilga, kaip prie šalia esančio „Maxima“ prekybos centro.
„Ten taip pat lauke stovi žmonės ir triukšmo nekelia, kantriai laukia savo eilės patekti į prekybos centrą“, – sakė vaistininkė.
Lauke tenka palūkėti ir Vytauto gatvėje esančių „Gintarinės“ bei „Camelia“ vaistinių klientams. Pasak šių vaistinių darbuotojų, jeigu žmonės pyksta, tai emocijas reiškia lauke. Patekę į vaistinę su darbuotojais elgiasi pagarbiai.
„Miestas nedidelis, žmonės tikrai elgiasi ramiai, mandagiai“, – sakė „ Camelia“ vaistininkas Linas Vaitkevičius.
O pasak „Gintarinėje“ vaistinėje dirbančios Virginijos Vasiliauskienės, žmonės geranoriškai reaguoja ir į pastabas bei, tarkim, perspėjimą pasitaisyti veido kaukę.