Biržų rajono savivaldybės administracijos darbuotojai užsakė pagaminti ir Gulbinuose pastatyti kelio ženklą. Taip ir buvo padaryta. Tačiau prieš kelias savaites tos pačios savivaldybės Saugaus eismo komisija buvo priėmusi sprendimą to ženklo nestatyti.
Savivaldybės klerkai tikina, kad įvyko žmogiškoji klaida. Tuo tarpu Saugaus eismo komisijos pirmininkė, administracijos direktoriaus pavaduotoja Astra Korsakienė šioje situacijoje įžvelgia netgi politiką.
Uždėtas svorį ribojantis ženklas
ŠR redakciją pasiekė informacija, kad šiomis dienomis pastatytas kelio ženklas Gulbinų kaime, ties P. Drevinio gatve. Kelio ženklas riboja sunkiasvorių transporto priemonių eismą – kelyje neleidžiami didesni svoriai nei 10 tonų.
Į redakciją kreipęsi žmonės stebėjosi, kodėl šis kelio ženklas „Ribota masė“ atsirado. Vienas asmuo sakė gerai žinąs, kad prieš kelias savaites savivaldybės Saugaus eismo komisija nutarė nestatyti tokio kelio ženklo. Tad jam įdomu, kas čia įvyko, kad ženklas vis tik pastatytas.
„Nebent per tą laiką situacija pasikeitė ir mes nieko nežinome“, – svarstė žmogus.
Komisijos nekritikuoja, gyventojams pritaria
Pabiržės seniūnijos seniūnė Vita Zurbaitė sakė girdėjusi apie pastatytą kelio ženklą Gulbinų kaime ir buvo nuvykusi į vietą patikrinti. Iš tiesų – naujas kelio ženklas stovi. Jis riboja transporto priemonių svorį iki 10 tonų, kad sunkesnės nevažiuotų per asfaltuotą kelią.
Šis asfaltas per Gulbinų kaimą buvo nutiestas prieš dvejus metus.
Seniūnė sakė, kad ji tikrai nežinanti, kas tą ženklą pastatė, tačiau, jos manymu, jis reikalingas, nes „asfalto dangą reikia saugoti“.
V. Zurbaitė šį pavasarį Gulbinų kaimo gyventojų vardu kreipėsi į savivaldybės Saugaus eismo komisiją. Ji prašė apriboti per Gulbinų kaimą, P. Drevinio gatvę, važiuojančių transporto priemonių svorį.
Komisija tokiam prašymui liepos 14 dienos posėdyje nepritarė. Iš gauto komisijos atsakymo seniūnė sako aiškiai nesupratusi, kokie atsisakymo statyti ženklą motyvai. Tačiau buvęs būtent toks sprendimas.
Savo prašyme seniūnė nurodė, jog yra galimybė sunkiasvorėms transporto priemonėms pravažiuoti ne per kaimą, o pro paežerę. Tiesa, vienu keliu vykstant tenka papildomai nuvažiuoti 0,5 kilometro, į kitą pusę – 2 kilometrus.
„Skubantiems doroti derlių ūkininkams tai nepatogu. Bet tai naudinga kaimo gyventojams, kurie nori saugoti asfaltą“, – sakė seniūnė.
Ir ji pabrėžė, kad nuo sunkiasvorės ūkininkų ir miško vežėjų technikos asfaltuotame kelyje kai kur jau darosi provėžos, reikia vietomis tvarkyti ir kelkraščius.
Seniūnija turi teisę uždėti svorį ribojančius ženklus, tačiau tam reikia pagrindo – atitinkamų oro sąlygų, išeinančio įšalo.
V. Zurbaitė sakė nenori kritikuoti Saugaus eismo komisijos sprendimo, tačiau ji gyventojų nuomonei pritaria ir bandys vėl minti savivaldybės slenksčius, kad būtų išsaugotas kaimo kelias.
Pašnekovė sakė, kad su prašymu pastatyti svorius ribojantį kelio ženklą gyventoju vardu vėl bus kreipiamasi į Saugaus eismo komisiją.
Prašys dar sykį
O gal kelio ženklą Gulbinuose pastatė nelegalai?
Gulbinų kaimo seniūnaitis Vidmantas Vėžys sakė, kad ženklą uždėjo ne nelegalai, o oficialios kelių eismo ženklus statančios įmonės darbininkai.
„Tas ženklas turi būti, nes važiuoja iki 50 tonų sveriančios transporto priemonės – perkrauti miškovežiai. Važiuoja ir ūkininkų technika.
Dabar išeina taip, kad vienerius metus asfaltuosim, o po kelerių metų vėl dulkes ėsim“, – kalbėjo seniūnaitis.
Jis sakė, kad kaimo gyventojai planuoja dar kartą kreiptis į savivaldybės Saugaus eismo komisiją ir prašyti pastatyti kelio ženklą „Ribota masė“.
Gulbinų kaimo bendruomenės pirmininkas Vytautas Pranas Taura taip pat sakė, kad sunkiasvorės transporto priemonės laužo kelią. Perkrauti miškovežiai važiuojantys iš Gulbinų miško, nuo Pasvalio. Jam keista, kodėl tokios mašinos važiuoja ne pro ežerą, o vyksta per kaimą asfaltu.
„Manau, kad mašinų svorio ribojimas būtinas“, – įsitikinęs bendruomenės pirmininkas.
Pateikė ne tą protokolo versiją?
Biržų rajono savivaldybės Statybos ir infrastruktūros skyriaus vedėjas Giedrius Neviera antradienį sakė, kad ženklas buvo pastatytas jo nurodymu, bet jis jau nuimtas. Ženklas šiuo metu saugomas savivaldybėje.
G. Neviera patvirtino, kad šio kelio ženklo neturėjo būti. Pasak jo, skyriaus specialistė rašydama užduotį pagaminti ir pastatyti kelio ženklą „susimaišė, gal protokolą ne tą pažiūrėjo“.
„Žmogiškoji klaida“, – taip specialistės darbą pakomentavo jos vadovas.
Skyriaus vedėjas sutiktų, kad keliu per Gulbinų kaime nevažinėtų sunkiasvorės mašinos. Bet Saugaus eismo komisijos sprendimas buvo kitoks, ir jį reikėjo vykdyti.
Paprašius patikslinti, kada buvo suformuota užduotis statyti eismo ženklą, valdininkas supyko.
„Atstokit su tomis nesąmonėmis. Tegul aiškina pati specialistė. Rašykit ką norit, lyg aš neturėčiau, ką veikti darbe. Ką aš žinau, ką ji sugalvojo padaryti?“ – piktinosi savivaldybės Statybos ir infrastruktūros skyriaus vedėjas Giedrius Neviera.
Skyriaus vyriausioji specialistė Dovilė Arnašė sakė šiuo metu turinti nedarbingumo pažymėjimą, todėl negalinti tiksliai pasakyti, kaip ten nutiko.
„Man skyriaus specialistas A. Baranauskas atnešė protokolą. Iš jo perskaičiau, kad reikia ženklą pastatyti. Gal tai nebuvo galutinė protokolo versija? Žodžiu, įsivėlė klaida“, – sakė D. Arnašė.
Savivaldybės Saugaus eismo komisijos posėdžius protokoluojančiam Antanui Baranauskui prisiskambinti nepavyko – jis atostogauja.
Duok, Dieve, kad tai žmogiškoji klaida
„Galvokime, kad tai yra klaida, o ne politika“, – kalbėjo savivaldybės Saugaus eismo komisijos pirmininkė, Biržų rajono savivaldybės administracijos direktorės pavaduotoja, liberalsąjūdietė Astra Korsakienė.
Vadovė neslėpė, kad jai dėl išdygusio kelio ženklo skambinęs rajono savivaldybės tarybos narys, ūkininkas Mantas Visockas. Jis yra A. Korsakienės bendrapartietis.
Direktorės pavaduotoja sakė, kad politikas jai skambinęs todėl, kad yra tarybos narys, drąsesnis. Bet dėl netikėtai išdygusio kelio ženklo yra nepatenkintų ir daugiau darbus baigti skubančių ūkininkų.
Kaip ir Saugaus eismo komisijos posėdžio metu, taip ir dabar ji mano, kad keliu turi teisę naudotis visi. O apvažiavimas per Gulbinų kaimą nėra numatytas.
„Duok, Dieve, kad tai yra žmogiškoji klaida, o ne rekomendacijų nepaisymas ir ne politika“, – apie ženklo atsiradimo peripetijas svarstė A. Korsakienė.
Pašnekovė perskaitė komisijos protokolą, kuris yra įkeltas į savivaldybės informacinę sistemą „Avilys“.
„Nepritarta kelio ženklo „Ribota masė“ įrengimui“, – nurodyta oficialiame protokole.
Biurokratai nebemoka skaityti?
Biržų rajono savivaldybės tarybos narys, liberalsąjūdietis Mantas Visockas sakė jau pirmą dieną, kai buvo pastatytas kelio ženklas, sulaukęs sunerimusių ūkininkų skambučių. Jis ir pats nustebo tokį kelio ženklą pamatęs.
„Kelią reikia saugoti, bet protingai, atsižvelgti ir į darbdavius, ir mokesčius mokančius. Šis kelias reikalingas visiems. Ne tik kaime gyvenantiems žmonėms, bet ir šalia dirbantiems ūkininkams“, – sakė M. Visockas.
Juodeišių kaime ūkininkaujantis politikas neslėpė, kad už Gulbinų Pasvalio rajone jis dirba per 100 hektarų žemės.
„Yra galimybė apvažiuoti aplinkui, bet susidaro keli kilometrai. Darbymetyje, kai reikia skubėti nuimti derlių ir jį suvežioti, kiekviena minutė brangi“, – tikino ūkininkas.
Jam nelabai aiškūs kelio ženklo „Ribota masė“ pastatymo pagrindai.
Kaip pilietis jis mano, kad už tokį kelio ženklo pastatymą turi būti atsakingas žmogus, kuris davė nurodymą tai padaryti. Bet kaip politikas įsitikinęs, kad atsakomybę turi priimti savivaldybės skyriaus vedėjas.
„Kur ta žmogiškoji klaida? Kad skaityti nebemokam? Kartais biurokratai galvoja, kad algos jiems iš dangaus nukrenta“, – svarstė M. Visockas.