Yra vietų ir darbų, kurie turi blogą karmą. Nežinia, kas, kada ir kokį užkeikimą paleido Plento gatvės pusėn, tačiau jis veikia. Negana to, kad dešimtmetį vilkosi jos remonto klausimas, dabar, galų gale pradėjus rekonstrukcijos darbus, vėl minama ant stabdžių. O kai kurie politikai nepelnytai bando prisiimti gelbėtojų vaidmenį.
Neseniai prasidėję remonto darbai Plento gatvėje sustabdyti.
Šią naujieną patvirtino ir Biržų rajono savivaldybės Statybos ir infrastruktūros skyriaus vedėjas Giedrius Neviera.
Anot vedėjo, darbai sustabdyti dėl reikalingos projekto korekcijos. Bus nagrinėjamas važiuojamosios dalies praplėtimo klausimas, papildomų nuovažų į sklypus įrengimas, dangos remonto būdo keitimas, nuolydžiai ir kita. Šiuos klausimus iškėlė projektą vykdantis rangovas. Projektuotojai jau buvo atvažiavę, pasiūlymai ir papildymai turėtų atsirasti artimiausiomis savaitėmis.
Pirmas skambutis
„Šiaurės rytuose“ neseniai buvo išspausdinta publikacija, kur buvo dėstoma miesto piliečių nuomonė bei nuogąstavimai dėl šios pramoninės gatvės pločio. Buvo kalbama apie tai, kad joje sunkiai galės prasilenkti sunkiasvoriai vilkikai. Tuomet G. Neviera tvirtino, kad suprojektuotas važiuojamos dalies plotis atitinka reikalavimus ir prasilenkti vietos pakaks.
Bet, matyt, klaidų ir netikslumų projekte yra ir daugiau. Tai ko vertos visos privalomos projekto ekspertizės, už kurias irgi mokami pinigai?
Meras tarsis su visais
Tuo tarpu viename rajono laikraštyje Biržų savivaldybės meras Kęstutis Knizikevičius teigia, kad darbai Plento gatvėje sustabdyti dėl savivaldybės tarybos narių, priklausančių frakcijai „Biržų atgimimas“, susirūpinimo, kad rekonstruojama gatvė gali būti per siaura sunkiasvoriam transportui. Esą šitą bėdą pastebėjo verslininkas ir tarybos narys Liutauras Variakojis, kuris „Biržų atgimimo“ frakcijos vardu kreipėsi į savivaldybės administraciją su prašymu imtis priemonių. Meras žada gavęs projektuotojų pasiūlymus rengti susitikimą su Plento gatvėje dirbančių verslo įmonių atstovais ir ieškoti sprendimų, kad visos pusės būtų patenkintos.
Pradžia – savame kieme
Mero, kaip politiko, pažadus galima suprasti. Tačiau „Biržų atgimimo“ frakcijos politikai, prieš skelbdamiesi Plento gatvės kokybės gelbėtojais, pirmiausia turėtų apsidairyti savame kieme. Plento gatvės remonto projektas atnaujintas 2020 – 2021 metais, kuomet savivaldybės taryboje valdančioji dauguma buvo Vyto Jarecko koalicija „Vieningi Biržai“. Tai kainavo apie 14 tūkst. eurų. „Vieningų Biržų“ atstovas Vidas Eidukas tuomet vadovavo savivaldybės administracijai. Dabar ponas V. Eidukas sėdi savivaldybės taryboje kaip frakcijos „Biržų atgimimas“ atstovas. Tos pačios, kuri staiga susirūpino projektu ir ėmėsi „gelbėtojų“ vaidmens. Todėl „atgimiečiai“ pirmiausiai turėtų klausti savo kolegos – buvusio administracijos direktoriaus, kodėl tada projektuojant buvo neatkreiptas dėmesys į Plento gatvės plotį, kiek susitikimų su šioje gatvėje veikiančių verslo įmonių atstovais jis suorganizavo projekto aptarimui ir kokie tuomet buvo priimti visas puses tenkinantys sprendimai.
Kur vėl tikėtis bėdų
Tikėtina, jog sprendimai bus rasti ir visi išlindę neatitikimai bus ištaisyti. Bet tai vėl laiko ir papildomų pinigų klausimas.
Šiame kontekste nerimą kelia per didelį vargą prieš porą dienų linijomis sužymėta Vytauto ir J. Basanavičiaus gatvių sankryža. Panašu, kad gyventojų neįtikino savivaldybės tinklalapyje paskelbta informacija, kad čia užtenka minimalaus važiavimo juostų pločio ir turi būti trys eismo juostos J. Basanavičiaus gatvėje prieš sankryžą.
Gyventojai pastebi, kad krovininis transportas čia nevažinėja, bet dažnai važiuoja autobusai, kurie irgi yra solidžių gabaritų automobiliai. Eismo srautas iš J. Basanavičiaus gatvės sukant į dešinę Vytauto gatve visiškai menkas, todėl atskiros juostos čia nereikia. Taip svarsto biržiečiai, nuogąstaudami, kad ši judri sankryža nevirstų dar vienu juodu tašku Biržų avaringumo žemėlapyje. Liūdniausia, kad tokie gyventojų pastebėjimai dažniausia pasitvirtina.