Aplinkinių gatvių gyventojus ir šalia įsikūrusius prekybininkus bei savo darbuotojus ir klientus nemalonia smarve ne vienerius metus kankinęs prekybos centras pagaliau ėmėsi veiksmų ją šalinti.
Kentė jau seniai
Pastarosiomis dienomis Biržuose, Respublikos gatvėje, prie prekybos centro „Norfa“, vyksta žemės kasimo darbai. Matydami dirbančią techniką prekybos centro lankytojai ir kaimynystėje gyvenantys žmonės svarsto, kas čia vyksta.
Aplinkinių gatvių gyventojai tikisi, kad bus pagaliau sutvarkyta dvoko problema.
„Šiaurės rytai“ ne sykį rašė, kad smarvę, einančią nuo prekybos centro „Norfa“, gyventojai kenčia jau seniai. Kai kurie specialiai namie atliko brangiai kainuojančius remontus, kad nosį riečiantis kvapas neitų į namus. Kiti vaikščiojo po įvairias institucijas prašydami išspręsti žmonių gerovei ir net sveikatai kenkiančią problemą.
Tuo tarpu „Norfos“ atstovai atkakliai tvirtino, kad jokių nemalonių kvapų prekybos centro darbuotojai nejuntantys. Neskubėjo veiksmų imtis ir institucijos. Atrodė, kad „Norfos“ problemų niekas, išskyrus aplinkinius gyventojus ir „Šiaurės rytus“, nenori pripažinti.
Parašė raštą
Veiksmų ėmėsi UAB „Biržų vandenys“.
UAB „Biržų vandenys“ direktorė Edita Barkauskienė trečiadienį sakė tik iš korespondentės sužinojusi, kad prie prekybos centro „Norfa“ jau vyksta darbai. Ir jie neprasidėjo iš geros prekybininkų valios.
„Norfai“ buvo išsiųstas oficialus raštas, kad turi susitvarkyti. Jie turėjo modernizuoti nuotekų valymo įrenginius ir pastatyti riebalų gaudyklę“, – sakė E. Barkauskienė.
Prieš kelis mėnesius po to, kai gyventojai kreipėsi į „Biržų vandenis“, įmonės darbuotojai aiškinosi, kodėl kyla dvokas.
„Tai yra „Norfos“ problema. Taip atsitinka dėl technologinių sprendimų, kaip jie šalina nuotekas“, – išvadą tuomet pasakė E. Barkauskienė.
Pasak „Biržų vandenų“ vadovės, įmonė seniau turėjo valymo įrenginius. Vėliau, maždaug prieš trejus metus, juos modifikavo. Nuotekos iš įmonės bėga į rezervuarą.
Kai jis prisipildo, nuotekos bėga į „Biržų vandenų“ nuotekų trasas.
Į rezervuarą telpa didesnis kiekis nuotekų, tad jos užsistovi. O kai pradeda tekėti, atsiranda kvapas. Šulinėliai nėra sandarūs, jie kvapą praleidžia.
Kodėl „Norfa“ priėmė sprendimą nuotekas į trasas išleisti ne iškart, o pirmiausia jas kaupti šulinėlyje, E. Barkauskienė negalėjo pasakyti. „Gal buvo mažesnė investicija“, – svarstė ji.
Būtent tuomet buvo nutarta parašyti „Norfai“ oficialų raštą ir rekomenduoti peržiūrėti tą sistemą. „Bent minimaliai būtų įmanoma ją sutvarkyti. Viskas priklauso nuo prekybos tinklo geranoriškumo“, – buvo įsitikinusi E. Barkauskienė.
Pripažino, kad smarvė buvo
Prekybos centro „Norfa“ atstovas žiniasklaidai Darius Ryliškis patvirtino, kad pradėti žemės kasimo darbai. Tobulinami ir montuojami valymo įrenginiai.
„Keičiamas siurblys ir riebalų gaudyklė. Sprendžiama kvapo problema. Pašalus ir esant tam tikroms sąlygoms kvapas atsirasdavo“, – teigė „Norfos“ atstovas.
Tai pirmas kartas, kai prekybos tinklo atstovai pripažino, jog nemalonus kvapas prie parduotuvės buvo jaučiamas.
Ar šie darbai suplanuoti po to, kai prekybos tinklas gavo oficialų „Biržų vandenų“ raštą, atstovas negalėjo atsakyti.
„Tikimės, kad šis reikalas bus išspręstas“, – sakė jis.