Tokius ir kitokius klausimus sprendė trečiadienį posėdžiavusi Biržų rajono savivaldybės Eismo saugumo komisija.
Ar išliks nesugadintas asfaltas Gulbinuose?
Gulbinų kaimo bendruomenė atkakliai gina per kaimą einančios P. Drevinio gatvės asfaltą.
„Šiaurės rytai“ rugpjūčio mėnesį jau rašė apie visokias peripetijas dėl ten pastatyto ir vėl nuimto Automobilių svorį ribojančio ženklo. Į Eismo saugumo komisiją dėl sunkiasvorio transporto eismo uždraudimo ar bent jo svorio apribojimo gulbiniečiai kreipėsi jau ne kartą nuo pat naujos kelio dangos atsiradimo.
Ir šiame posėdyje buvo svarstomas Pabiržės seniūnės Vitos Zurbaitės bei Gulbinų bendruomenės raštas, kuriuo prašoma pastatyti transporto priemonių svorį iki 15 tonų apribojanti ženklą.
Šį kartą komisija išgirdo kaimo šauksmą, juo labiau kad AB „Kelių priežiūra“ Šiaurės regiono Pasvalio kelių tarnybos Biržų meistrijos vyr. inžinierius Virginijus Degutis perspėjo, jog, jei asfaltas bus sulaužytas, naujos dangos vargu ar kada sulauksime.
Jo nuomone, čia derėtų visiškai uždrausti krovininio transporto eismą, nes kaimas turi puikų apvažiavimą. Kad apvažiavimo žvyrkelis yra geras, patvirtino ir komisijos pirmininkė, savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotoja Astra Korsakienė. Jos nuomone, 15 tonų ribojantis ženklas būtų kompromisas ūkininkų ir miškavežių technikai – tuščias gali važiuoti, pakrautas – ne.
Kilo diskusija, koks ženklas yra geriau, kokios yra jų veikimui taikomos išimtys, kaip galima kontroliuoti, kas jo reikalavimų nesilaiko. Balsavimas parodė, jog nedidele persvara laimėjo 15 tonų svorį ribojančio ženklo šalininkai.
Kam skirtas veidrodis Kilučiuose?
Savivaldybės Viešosios tvarkos skyriaus siūlymu svarstytas veidrodžio statymas Upės gatvėje, Biržuose, saugesniam išvažiavimui iš aklagatvio. Nors buvo abejonių, kuo šis aklagatvis geresnis negu kiti, veidrodžio statymui dauguma pritarė.
Gerokai įdomesnis klausimas dėl veidrodžio, jau stovinčio Kilučiuose, Biržų ir Kilučių gatvių sankryžoje. Viena, sankryža pakankamai erdvi ir gerai apžvelgiama. Antra, visiškai nesuprantama įrenginio pasukimo kampas.
„Veidrodžio orientacija kelia įtarimų“, – patikslino pirmininkė A. Korsakienė. „Gal skirtas įvažiuojant į kaimą pasidažyti?“ – netikėtą versiją iškėlė vienas komisijos narys.
Kitas dalykas – neaišku, kas ir kada tą veidrodį pastatė. Komisijos narys, Vabalninko seniūnas Laimutis Braždžionis užtikrino, kad savivaldybė tikrai šio veidrodžio nestatė. V. Degutis irgi neprisiminė, kad jo tarnyba būtų šį įrenginį stačiusi.
Nuspręsta kreiptis raštu į Lietuvos automobilių kelių direkciją dėl paaiškinimo. Atskirąją nuomonę šiuo klausimu išsakė komisijos narys, Statybos ir infrastruktūros skyriaus vedėjas Giedrius Neviera: „Aš manau, kad, jei jis ten stovi ir niekam netrukdo, tegul sau stovi, kam rašyti tuos raštus ir vargti, trukdyti Kelių direkciją. Aš pats gaunu tokių nesąmoningų raštų ir turiu į juos rimtu veidu atsakinėti“.
Ženklai ir linijos
Komisijai buvo pateiktas prašymas ženklu apriboti automobilių stovėjimo laiką iki 2 valandų aikštelėje prie picerijos „Trolių pica“ Toks prašymas motyvuotas tuo, kad, uždarius eismą Kęstučio gatvėje dėl tilto remonto, žmonės ten palieka automobilius visai dienai. Jie atvyksta iki minėtos aikštelės automobiliais, ten juos palieka ir per pontoninį tiltą eina į savo darbovietes. Tokiu būdu aikštele nebegali pasinaudoti picerijos klientai.
Tačiau prašymas buvo atmestas. Anot A. Korsakienės, pastate veikia ir kitas verslo subjektas – vaikų žaidimo kambarys, kur vyksta vaikų šventės, trunkančios kelias valandas. Todėl apribojimas trikdytų šiam verslui.
Bėdų yra ir dėl konteinerių aikštelių. Prie gatvės esančias konteinerių aikšteles gyventojai užstato automobiliais, komunalininkai jų negali pakelti ir išvežti. Tokie konteineriai paliekami, o gyventojai vėliau kelia pretenzijas dėl nevežamų šiukšlių. Pagal sutartį savivaldybė privalo užtikrinti vežėjui privažiavimą prie konteinerių. Todėl siūloma vienur konteinerių aikšteles atskirti geltona linija, kitur statyti ženklus „Sustoti draudžiama“. Tokiam prašymui pritarta.
Komisija taip pat svarstė pėsčiųjų perėjų, įspėjamųjų ženklų bei neįgaliųjų transportui skirtų stovėjimo vietų įrengimo klausimus.