
Lietuvių išmintis sako: leisi velnią į bažnyčią – jis ir ant altoriaus užlips.
Biržuose velnias, keletą metų besisukiojęs prie šventoriaus, jau įsiprašė į bažnyčią ir visomis keturiomis ropščiasi ant altoriaus.
Į politiką, žiniasklaidą ir verslą įsisukęs vienas veikėjas nenumaldomai siekia biržiečiams perpasakoti jų istoriją, jų gyvenimus. Tiesiog įpiršti realybę pagal Isaką.
Kas yra Isakas? Bet kuris biržietis išpyškins: tai Biržų savivaldybės tarybos narys, rajono laikraščio savininkas, UAB „Biržiečių žodis“ direktorius. Jo vardas Kęstutis. Pavardės žinomos dvi – Isako ir Liutkaus. Mokslų sėmėsi Maskvoje, turėjo reikalų Baltarusijoje, tapo didžiu veikėju Rygoje, o iš ten įžengė į Biržus gyvųjų ir mirusių teisti.
O kas jis yra iš tikrųjų? Kas ir kodėl jį atvedė į Biržus?
Tokie klausimai kyla todėl, kad K. Isako veiksmai prilygsta hibridinio karo priemonių apibūdinimui. Viena iš jų – informacinių priemonių naudojimas propagandai skleisti. K. Isako laikraščio tekstai – tobuli propagandos pavyzdžiai.
Jo vardas Kęstutis. Pavardės žinomos dvi – Isako ir Liutkaus. Mokslų sėmėsi Maskvoje, turėjo reikalų Baltarusijoje, tapo didžiu veikėju Rygoje, o iš ten įžengė į Biržus gyvųjų ir mirusių teisti.
O kas jis yra iš tikrųjų? Kas ir kodėl jį atvedė į Biržus?
Štai antradienio „Biržiečių žodžio“ skyrelyje yra pranešimas apie KGB agentes. Pranešimas įkeltas skyrelyje „Biržiečiai kalba, kad“. Jame pateikiamas neva „tautos balsas“, nors jos vardu kalba žinomas anonimas. K. Isako laikraštis skelbia: „Jei Vyriausybė nuspręstų atverti KGB „maišus“, kaip tai padarė Latvija, paaiškėtų, kad tikros agentės buvo garsios Biržų krašto sesutės, kurios dabar bando lipdyti etiketes kitiems ir tik vaizduoja patriotes. Gaila, kad šalies vadovai bijo paskelbti bendradarbiavusių su okupantų saugumu sąrašus“.
Kokias sesutes mini „tautos balsas“, daugeliui biržiečiui abejonių nekyla. Jau du dešimtmečius taip vadinamos „Šiaurės rytų“ leidėjos. Ir mus pažįstantys žmonės žino, kad niekada jokių ryšių su KGB ar panašiomis struktūromis neturėjome. Tačiau nežinantiems abejonė pasėta. Ir šis šmeižtas kartojamas – viskas daroma pagal propagandos skleidimo reikalavimus.
Atkreiptinas dėmesys, kokiais kanalais šis šmeižtas skleidžiamas. Pirmiausia jis pasirodė „Respublikos“ leidinyje. Tame pačiame, apie kurį Valstybės saugumo departamentas yra rašęs, kad jame skelbiama Lietuvos vykdomos užsienio politikos bei politinės valdžios kritika dažnai sutampa su Maskvos propaguojamomis idėjomis.
„Respublika“ buvo paskelbusi asmenų, neva susijusių su KGB ir Sorošu, sąrašą, kuriame buvo daug žinomų Lietuvos žmonių, tarp kurių biržiečiai pastebėjo ir „Šiaurės rytų“ leidėjų bei žurnalistų pavardes. Tąsyk kreipėmės į Žurnalistų etikos inspektorių ir „Respublika“ už tikrovės neatitinkančios informacijos skleidimą gavo nuobaudą.
Neseniai apie „kagėbistinius“ Biržus prakalbo ir prieštaringai vertinamas Žydrūnas Savickas, nepraleidęs progos tame kontekste paminėti „Šiaurės rytų“.
Kas visus šiuos „žinių“ skleidėjus sieja? Telepatija?
K. Isako laikraštis rėžia, kad mes apsimetame patriotais, o iš tikro bendradarbiavome su okupantų saugumu. Stipru.
Nuo tokių „opusų“ neapsaugotas nė vienas. Tą gali liudyti bet kuris aktyvesnis biržietis, drįsęs suabejoti K. Isako veikla ir skleidžiama propaganda. Išdrįsai pasakyti, kad karalius nuogas, – iškart lauk viešų pareiškimų apie save, šeimos narius, gimines, bendradarbius, politines partijas ar kitas organizacijas, kurioms priklausai.
Tokiems pareiškimams nereikia nei faktų, nei argumentų, jeigu pareiškėjas nežino, ką daro. Arba jeigu tik vykdo šeimininko nurodymus.
Tokiems pareiškimams nereikia nei faktų, nei argumentų, jeigu pareiškėjas nežino, ką daro. Arba jeigu tik vykdo šeimininko nurodymus.
Tokiais pareiškimais nesišvaistytų nei rimtas politikas, nei rimtas verslininkas, tuo labiau rimtas žurnalistas.
Tai kas iš tiesų yra Isakas?
Tą būtų pravartu išsiaiškinti kiekvienam, lipančiam į sceną jo komerciniuose-politiniuose renginiuose. Kiekvienam, plojančiam ar žemai besilenkiančiam už „geradarystes“. O kai tą daro net ir meras, vertėtų rimtai suklusti, kieno gi kanopėlės ant altoriaus bilda.