• Prenumerata
  • Reklama
  • Taisyklės
  • Kontaktai
Penktadienis, 13 birželio, 2025
No Result
View All Result
Biržų laikraštis "Šiaurės Rytai"
  • Pradinis
  • Aktualijos
    • Biržų naujienos
    • Kaimas
    • Verslas
    • Kriminalai
    • Sveikata
    • Sportas
    • Linksmieji tyrimai
  • Nuomonės
    • Komentarai
    • Politikų tribūna
    • Piliečių balsas
    • Atgarsiai
    • Jaunimo balsas
  • Žmonės
  • Kultūra
    • Kultūros įvykiai
    • Švietimas
    • Projektai
    • Jungtys
    • Laikas su Dievu
    • Bulvaras
    • Konkursai
  • Renginiai
  • Skelbimai
  • Kontaktai
  • Naudinga
  • Pradinis
  • Aktualijos
    • Biržų naujienos
    • Kaimas
    • Verslas
    • Kriminalai
    • Sveikata
    • Sportas
    • Linksmieji tyrimai
  • Nuomonės
    • Komentarai
    • Politikų tribūna
    • Piliečių balsas
    • Atgarsiai
    • Jaunimo balsas
  • Žmonės
  • Kultūra
    • Kultūros įvykiai
    • Švietimas
    • Projektai
    • Jungtys
    • Laikas su Dievu
    • Bulvaras
    • Konkursai
  • Renginiai
  • Skelbimai
  • Kontaktai
  • Naudinga
No Result
View All Result
Biržų laikraštis "Šiaurės Rytai"
No Result
View All Result

Kur važiuos keleivinės

Autorius: Antanas Vaičeliūnas
2022-07-12
Kategorija: Aktualijos
A A
Kur važiuos keleivinės

Biržų politikai su įmonės vadovu Mariumi Šernu fotografavosi prie naujo Biržų autobuso parko autobuso.

Share on FacebookShare on Twitter

Praėjusį ketvirtadienį Biržų autobusų parke vyko posėdis. Čia pasikalbėti apie autobusų parko maršrutų optimizavimą, parko strateginį planą ir autobusų parko vadovų sumanymus, kaip didinti įmonės pajamas, susirinko Biržų savivaldybės vadovai bei tarybos nariai.

Posėdį vedė savivaldybės tarybos Ekonomikos ir finansų komiteto pirmininkas Sigutis Štrėmas, tačiau dalyvavo ir Socialinio vystymo komiteto pirmininkas Arūnas Anskinas, Teritorijų vystymo, aplinkos apsaugos, miesto ūkio ir kaimo reikalų komiteto pirmininkas Dalius Drevinskas, kiti tarybos nariai.

Pradėdamas susitikimą, Biržų autobusų parko vadovas Marius Šernas siūlė pakeisti skelbtą darbotvarkę ir pradėti nuo klausimų, skirtų naujų autobusų parko planuojamų veiklų pristatymui, kadangi apie tai pakalbėti atvyko svečiai iš kitų šalies regionų.
M. Šernas priminė, jog praėjusių metų pabaigoje bendrovė iš rajono savivaldybės gavo lūkesčių raštą, kuriame išdėstyti finansinės bei nefinansinės viltys. Šis raštas įpareigojo įmonės vadovą parengti strateginį planą, kuriuo būtų realizuoti pagrindiniai lūkesčiai – nenuostolinga įmonės veikla, sumažinti nuostoliai vietinio susisiekimo maršrutuose, per ketverius metus pasiektas teigiamas kapitalo grąžos rodiklis.

Planas – 10 vilkikų
Anot direktoriaus M. Šerno, siekis užtikrinti nenuostolingą įmonės veiklą paskatino ieškoti papildomų veiklų. Finansinius rodiklius dabar ypač veikia dvigubai išaugusios degalų kainos. Net optimistiškiausius lūkesčius pranokstantys vežimų tarpmiestiniais maršrutais rodikliai negali kompensuoti šių nuostolių.

M. Šernas siūlė tarybos nariams apsvarstyti naują siūlomą įmonės veiklą. Autobusų parkas dabar naujai įsigyjamus tarpmiestinio susisiekimo turistinius autobusus užstatytų maksimaliai 360 tūkst. eurų paskolos sumai. Šią paskolą panaudotų įsigyjant 10 vilkikų sąstatų, kuriuos išnuomotų vienam vežėjui. Anot M. Šerno, iš tokios papildomos veiklos per mėnesį tikimasi surinkti apie 11 tūkst. eurų, iš kurių maždaug 4 tūkst. būtų pelnas. Nuomos sutartis būtų sudaroma 5 metų laikotarpiui.
Pasak direktoriaus, kol kas atsiliepė tik viena įmonė, galinti pasiūlyti 10 naudotų vilkikų. Tiek puspriekabių pasiūlyti urmu niekas neturi, teks pirkti iš skirtingų tiekėjų.

Daugiausiai techninių klausimų turėjo tarybos narys Andrius Budriūnas, kuris, kaip jis akcentavo, turi panašų verslą. Politikas domėjosi vilkikų rida, atskirų mazgų pakeitimu, remontais ir atsarginių dalių pristatymu.
M. Šernas pristatė potencialų partnerį, kuris sutiktų nuomotis visus vilkikus. Tai UAB „Viva Hansa“ ir jos direktorius Hansas Fiodorovas. Vyras sakė, jog jo nedidelė įmonė dirba sėkmingai, o išgirdęs apie galimybę nuomotis vilkikus mielai tame procese dalyvautų. Vadovas sakė yra pats dirbęs vairuotoju, važinėjęs įvairiais maršrutais, tačiau dabar jo įmonė yra orientuota į pervežimus tik po Baltijos šalis ir Suomiją. H. Fiodorovas tikino esantis pajėgus sukomplektuoti reikiamą vairuotojų komandą, jo negąsdina, kad nuomojami vilkikai turės apie 1 mln. kilometrų ridą.

Drauge atvykęs krovinių gabenimo – ekspedijavimo įmonės UAB „Linėja Transport“ pardavimų vadovas Edvinas Čielis sakė, jog dabar kroviniais aprūpinti 10 vilkikų yra niekis, įmonė galėtų jų parūpinti ir šimtui. Anot vadovo, Lietuvoje jaučiamas didelis vežėjų vakuumas, ir visada yra daugiau krovinių, nei galima išvežti turimais pajėgumais.

Į pokalbį įsiterpusi administracijos direktorė Irutė Varzienė pabrėžė, kad reikia nepamiršti, jog jei šis veiklos modelis būtų priimtas, vilkikai būtų išnuomojami tik viešojo konkurso būdu. Todėl čia kalbama tik apie vieną iš galimų partnerių.
Kilo diskusijų, ar autobusų parko specialistams užtektų kompetencijos remontuojant vilkikus, be to, kaip bus sutarta dėl pačios remonto organizacijos tarp nuomotojo ir nuomininko. Ypač skeptiškai apie autobusų parko galimybes remontuoti vilkikus pasisakė tarybos narys Aidas Vaitkevičius. Direktorius M. Šernas gynė savo įmonės darbuotojų gebėjimus teikdamas, jog jie susitvarko su pakankamai naujų autobusų sistemų gedimais, taip pat susitvarkys ir su vilkikais.

Graži pradžia su liūdna pabaiga
Kitas klausimas buvo apie vietinius maršrutus. Pasak M. Šerno, niekam ne paslaptis, jog tais pačiais maršrutais neretai važinėja ir autobusų parko, ir rajono mokyklų geltonieji autobusiukai. Anot direktoriaus M. Šerno, dviejose savivaldybėse šis reikalas yra perduotas į vienas rankas – tai Jurbarko ir Zarasų savivaldybės. Pasitarime sutiko dalyvauti ir patirtimi pasidalinti Zarasų autobusų parko direktorius Virgilijus Bakutis, kurio vadovaujama įmonė viena iš pirmųjų perėmė moksleivių vežimą.

Anot svečio, moksleivių pavėžėjimo perdavimą autobusų parkui inicijavo Zarasų savivaldybės taryba 2011 metais. Buvo priimtas sprendimas perduoti parkui pagal panaudos sutartį visus mokyklinius autobusus ir sudaryti sutartį mokinių vežimui. Privalumai buvo tokie, kad šis modelis leido optimizuoti vietinio susisiekimo maršrutus, pagerėjo transporto panaudojimo kontrolė, autobusų pakeičiamumas, atpigo techninis aptarnavimas ir kiti dalykai.

Anot V. Bakučio, mokyklų direktoriai pradžioje labai priešiškai žiūrėjo į naujovę, o vėliau, kai pajuto, kad nuo jų pečių nukrito visi moksleivių vežimo rūpesčiai, tapo didžiausiais jos palaikytojais. Tačiau atsirado kitų problemų. Tokia reforma užkliuvo švietimo darbuotojų profsąjungoms, ir visa projekto eiga tapo sudėtinga. Savivaldybė savo sprendimo neatšaukė, tačiau triukšmas pasiekė Švietimo ir mokslo ministeriją, situacijos tirti buvo atvykusi komisija.

Nieko ta komisija nerado, bet, anot V. Bakučio, greičiausiai dėl šventos ramybės uždėjo saugiklius – ateityje gaunamus naujus mokyklinius autobusus perduoti naudoti Autobusų parkui tapo nebeįmanoma. „Todėl dabar vežiojame tais autobusais, kuriuos gavome 2011 metais. Mokyklos gauna naujus autobusus, tai ir vėl po truputį mes šią veiklą perduodame atgal – vyksta atbulinis procesas“, – sakė direktorius V. Bakutis. Specialistas sakė, kad jį stebina, kokie aukšti reikalavimai yra keleivių vežimui reguliaraus susisiekimo maršrutais ir kokie liberalūs reikalavimai mokinių pervežimui. V. Bakučio nuomone, šis projektas turėjo nemažą ekonominį efektą.

Patys save optimizavo
Meras Vytas Jareckas klausė, kaip Zarasų autobusų parkas sprendžia nuostolingų vietinių maršrutų klausimą, kaip optimizuoja čia savo veiklą. Anot V. Bakučio, įmonė praėjusių metų pabaigoje – šių metų pradžioje analizavo savo keleivių srautus, atliko visus skaičiavimus ir optimizavo savo maršrutus. Tai buvo didelis darbas. Pagal jo rezultatus šiais metais Zarasų savivaldybė paskelbė konkursą vietinio susisiekimo maršrutų aptarnavimui. „Turiu pasakyti, kad mes tą konkursą pralaimėjome ir dirbame paskutinį mėnesį. Man regisi, kad savivaldybė jau kiek išsigando savo sprendimo, visgi pas mus dirba apie 60 žmonių“, – pripažino Zarasų autobusų parko direktorius. Tai gerokai nustebino tiek rajono vadovus, tiek politikus, juo labiau kad argumentai, kodėl buvo pasirinktas toks sprendimas ir naujas vežėjas, iki galo neaiškūs. Anot V. Bakučio, įmonė dabar svarsto, kaip reikės gyventi toliau, ieško papildomų pajamų šaltinių.
A. Budriūnas klausė, kodėl viešasis konkursas nėra skelbiamas pavežėjimui Biržų rajone. Strateginio planavimo ir turto valdymo skyriaus vedėja Zita Marcinkevičiūtė paaiškino, kad kol kas tai daryti nėra privaloma.

Ką mano politikai
Išvykus paskutiniam svečiui, vėl įsisiūbavo trumpas šurmulys, kurio moto tarp politikų buvo „tai ko mes čia susirinkome“. Tačiau pavyko grįžti prie darbotvarkės.

Administracijos direktorė I. Varzienė priminė, kad direktorius M. Šernas išdėstė savo pasiūlymą dėl vilkikų įsigijimo ir nuomojimo galimybės ir reikalinga tarybos narių nuomonė. Direktorė siūlė šį klausimą perduoti svarstyti savivaldybės tarybos frakcijoms, kad jos išsakytų savo nuomonę. Jei frakcijos pritars, rugpjūčio mėnesio tarybos posėdyje duoti pavedimą kontrolės ir audito tarnybai, kad pastaroji atliktų dėl šio klausimo auditą – ar įmonė yra pajėgi tai padaryti, ar tai bus rentabilu ir panašiai.

A. Budriūnas pačiai idėjai sakė pritariantis, tačiau automobilių kiekis, jų amžius ir numatomi remonto kaštai jam kelia abejonių dėl galimybės juos pelningai išnuomoti. A. Budriūno nuomone, autobusų parkas galėtų pats vykdyti pervežimų veiklą, be tarpininko, o pirkti reikėtų mažiau, bet naujesnius vilkikus.
M. Šernas replikavo, jog pervežimų verslo idėją tarybai jis siūlė dar pernai lapkritį, bet politikai tada apie tai net girdėti nenorėjo, tik rankomis numojo.
Galiausiai, nors ir sunkiai, vis tiek pavyko sutarti, kad tarybos frakcijos raštu pateiks savo pasiūlymus merui dėl vilkikų įsigijimo.

Dėl maršrutų teks palūkėti
Kalbant apie maršrutų optimizavimą, M. Šerno nuomone, tai svarstyti atsietai nuo moksleivių pervežimo perėmimo klausimo būtų neteisinga.

Tačiau į šią pastabą politikai nesureagavo. Juos labiau domino, kodėl egzistuoja tokie maršrutai, į kuriuos autobusas važiuoja vos du kartus per mėnesį, ir kam jie tokie reikalingi. „Kur tas reikalingumas? Ten kiekvieną mėnesį šventė ar atlaidai kokie nors vyksta?“ – ironiškai klausė tarybos narys Audrius Jukna. Vėl teko įsiterpti administracijos direktorei I. Varzienei, kuri politikams priminė, kad žmonių pavežėjimo užtikrinimas yra savivaldybės pareiga. „Kas prisiims atsakomybę prieš žmones už panaikintus maršrutus? Net jei ten gyvena vienas ar du žmonės, jie yra savivaldybės gyventojai. Tegul nors du kartus per mėnesį, bet jie turi galimybę pasinaudoti pavežimo paslauga, nesvarbu, kaip ta vietovė yra nutolusi. Šis principas suformuluotas jau seniai. Rečiau važiuoti jau neįmanoma. Jei taryba mano kitaip, tegul ji priima sprendimą“, – sakė administracijos direktorė.

Tačiau iki galo apsvarstyti maršrutų likimo nepavyko. Tarybos nariai nepanoro gilintis į pateiktas lenteles ir skaičius, o pareikalavo apibendrintos suvestinės informacijos, analizės ir pasiūlymų. Tai per dvi savaites turės padaryti autobusų parko administracija.

ShareTweetSend
Senesnis įrašas

Biržietė skaudžiai nukentėjo nuo gražuolio augalo

Kitas įrašas

Nešienautų sklypų ir sodybų savininkams skirs baudas

Susiję straipsniai

Kokiu pagrindu renginiuose dalyvavo „Biržų duona“?

Kokiu pagrindu renginiuose dalyvavo „Biržų duona“?

2025-06-10
Užtvindyti gyventojai šaukiasi pagalbos

Užtvindyti gyventojai šaukiasi pagalbos

2025-06-10
Su vaistinių tinklais susitarti nepavyko

Su vaistinių tinklais susitarti nepavyko

2025-06-10
A. Kriaučiūno vardo turnyrą laimėjo Biržų komanda

A. Kriaučiūno vardo turnyrą laimėjo Biržų komanda

2025-06-10
Kitas įrašas
Nešienautų sklypų ir sodybų savininkams skirs baudas

Nešienautų sklypų ir sodybų savininkams skirs baudas

Naujausi įrašai

  • Kokiu pagrindu renginiuose dalyvavo „Biržų duona“?
  • Užtvindyti gyventojai šaukiasi pagalbos
  • Su vaistinių tinklais susitarti nepavyko
  • A. Kriaučiūno vardo turnyrą laimėjo Biržų komanda
  • Apie Biržų va(l)dovų 2024 metų veiklos ataskaitas

Skaitomiausi įrašai

  • Biržuose atidaryta nauja sušinė „Gvidushi“

    Biržuose atidaryta nauja sušinė „Gvidushi“

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Gyvenimo džiaugsmo moko ir likimo siunčiami išbandymai

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Sugrįžti į tikruosius namus su savo žmogumi

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Biržuose prie bedugnės

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Fontanai daugiau nebešoks

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Prenumerata
  • Reklama
  • Taisyklės
  • Kontaktai
Sprendimas: ITBrolis

© 2021 Visos teisės saugomos Siaure.lt

No Result
View All Result
  • Pradinis
  • Aktualijos
    • Biržų naujienos
    • Kaimas
    • Verslas
    • Kriminalai
    • Sveikata
    • Sportas
    • Linksmieji tyrimai
  • Nuomonės
    • Komentarai
    • Politikų tribūna
    • Piliečių balsas
    • Atgarsiai
    • Jaunimo balsas
  • Žmonės
  • Kultūra
    • Kultūros įvykiai
    • Švietimas
    • Projektai
    • Jungtys
    • Laikas su Dievu
    • Bulvaras
    • Konkursai
  • Renginiai
  • Skelbimai
  • Kontaktai
  • Naudinga

© 2021 Visos teisės saugomos Siaure.lt

Tvarkyti sutikimą dėl slapukų
Siekdami teikti geriausią patirtį, įrenginio informacijai saugoti ir (arba) pasiekti naudojame tokias technologijas kaip slapukus. Jei sutiksime su šiomis technologijomis, galėsime apdoroti duomenis, tokius kaip naršymo elgsena arba unikalūs ID šioje svetainėje. Nesutikimas arba sutikimo atšaukimas gali neigiamai paveikti tam tikras funkcijas ir funkcijas.
Funkcinis Visada aktyvus
Techninė saugykla arba prieiga yra griežtai būtina siekiant teisėto tikslo – sudaryti sąlygas naudotis konkrečia paslauga, kurios aiškiai paprašė abonentas arba naudotojas, arba tik tam, kad būtų galima perduoti ryšį elektroninių ryšių tinklu.
Parinktys
Techninė saugykla arba prieiga yra būtina teisėtam tikslui išsaugoti nuostatas, kurių neprašo abonentas ar vartotojas.
Statistika
Techninė saugykla arba prieiga, kuri naudojama tik statistiniais tikslais. Techninė saugykla arba prieiga, kuri naudojama tik anoniminiais statistikos tikslais. Be teismo šaukimo, jūsų interneto paslaugų teikėjo savanoriško įsipareigojimo ar papildomų įrašų iš trečiosios šalies, vien šiuo tikslu saugoma ar gauta informacija paprastai negali būti naudojama jūsų tapatybei nustatyti.
Rinkodara
Techninė saugykla arba prieiga reikalinga norint sukurti naudotojo profilius reklamai siųsti arba sekti vartotoją svetainėje ar keliose svetainėse panašiais rinkodaros tikslais.
Tvarkyti parinktis Tvarkyti paslaugas Tvarkyti {vendor_count} pardavėjus Skaitykite daugiau apie šiuos tikslus
Peržiūrėti nuostatas
{title} {title} {title}
Skip to content
Open toolbar Nustatymai

Nustatymai

  • Padidinti tekstąPadidinti tekstą
  • Sumažinti tekstąSumažinti tekstą
  • BespalvisBespalvis
  • KontrastasKontrastas
  • Neigiamas kontrastasNeigiamas kontrastas
  • Šviesus fonasŠviesus fonas
  • Žymėti nuorodasŽymėti nuorodas
  • Antraščių dydisAntraščių dydis
  • Reset Reset