Antradienį Biržų autobusų parke rinkosi Savivaldybės tarybos nariai. Čia politikus pasikalbėti apie parko šiandieną ir numatomus perspektyvinius sprendimus pasikvietė savivaldybės meras Kęstutis Knizikevičius. Anot mero patarėjos Tomos Karvelytės – Janulionienės, Biržų autobuso parko direktorius Marius Šernas lankėsi pas merą, su juo aptarė rūpimus klausimus ir pageidavo tai pristatyti Savivaldybės tarybos frakcijų vadovams. Meras pasiūlė apie situaciją ir lūkesčius pasikalbėti su visais Tarybos nariais.
Baltojo krėslo paslaptis
Susitikime dalyvavo savivaldybės vicemerai Astra Korsakienė bei Steponas Staškevičius, administracijos direktorė Jurga Bagamolovienė, mero patarėja T. Karvelytė – Janulionienė bei dvylika tarybos narių. Direktorius M. Šernas turbūt nesitikėjo tokio politikų aktyvumo, todėl teko atnešti papildomų kėdžių, kad visi galėtų susėsti. Politikas Dalius Drevinskas taikėsi sėsti į salėje buvusį baltą minkštą fotelį. Kažkam replikavus, kad čia mero krėslas, Tarybos narys pasirinko paprastesnę kėdę. Fotelyje vėliau patogiai įsitaisė kiek pavėlavusi Tarybos narė Audronė Garšvaitė, o meras susirinkime nedalyvavo.
Norėtų pirkti autobusiukus ir vilkikus
Direktorius M. Šernas trumpai pristatė įmonės veiklos rezultatus. Jie visai neprasti, lyginant su ankstesniais metais ir bendrai Autobusų parko veiklos kontekste. Anot direktoriaus, per praėjusius metus pavyko dirbti pelningai, grynasis pelnas siekia beveik 60 tūkst. eurų. Panašių rezultatų tikimasi ir šiais metais. Su Savivaldybės pagalba atnaujintas tarpmiestinio susisiekimo transportas, kurio dėka galima dirbti pelningai. Klientų srautai išliko stabilūs. Tačiau reikia ruoštis ateinančiam sunkesniam laikotarpiui. O tokio laukiama už kelerių metų.
Anot M. Šerno, 2027 metais keisis keleivių pervežimo reikalavimai. Tarpmiestiniuose maršrutuose autobusai turės būti ne senesni kaip 7 metų, galbūt su tualetais ir kitokiais priedais. „Todėl darosi neramu. Autobusus įsigyti bus sunku, vairuotojų trūkumas jaučiamas jau dabar. Turime sudarę kompleksinių sprendimų planą ir norėtume jūsų žodinio pritarimo“, – sakė M. Šernas.
Buvo kalbama apie dviejų naujų autobusiukų vietiniams reisams įsigijimą ir maršrutų praplėtimą vasaros laikotarpiu. Kitas sumanymas – vieno ar dviejų vilkikų įsigijimas ir jų įdarbinimas pervežimo maršrutuose po Lietuvą. Autobusų parkas nenaujus vilkikus nusipirktų iš nuosavų apyvartinių lėšų. Tai leistų didinti įmonės pajamas ir mažinti turimus įsiskolinimus, nes 2027 metais reikės naujų paskolų autobusui. Kukliausiais skaičiavimais, naujas autobusas kainuotų mažiausiai 200 tūkst. eurų.
Dėl norimų investicijų dar pagalvos
Tarybos nariai turėjo nemažai klausimų tiek apie dabartinę įmonės veiklą, tiek apie išgirstus planus. Buvo diskutuojama ir apie kitus galimus pajamų didinimo būdus, jų privalumus ir trūkumus, naujos veiklos galimas rizikas ir kitus dalykus. Paliestas aktualus ir jautrus, tačiau sunkiai sprendžiamas klausimas dėl autobusų pritaikymo žmonių su negalia pervežimui bei kiti klausimai.
Tarybos nariai šiame susitikime nei pritarimo, nei atmetimo siūlomiems planams vienareikšmiai neišreiškė. Buvo sutarta, jog Autobusų parkas paruoš glaustą informaciją su paskaičiavimais apie norimas investicijas, Tarybos nariai tai apsvarstys frakcijose ir pareikš savo nuomonę.