Nebenaudojamų transporto priemonių atliekas atviroje teritorijoje laikančios įmonės privalės atlikti požeminio vandens monitoringą. O pačių atliekų nebus galima laikyti ir apdoroti ūkio paskirties ir fermų pastatuose.
Minėti ir kiti reikalavimai atsispindi Aplinkos ministerijos parengtuose Eksploatuoti netinkamų transporto priemonių tvarkymo taisyklių pakeitimuose.
Taisyklėse taip pat siūloma išplėsti nebenaudojamų transporto priemonių, kurioms taikomi laikymo ar ardymo reikalavimai, sąrašą. Taip pat surinkimo įmonė, priėmusi eksploatuoti netinkamą transporto priemonę, prieš savininkui išduodama sunaikinimo pažymėjimą, turės nustatyti jos svorį.
„Apie numatomus pakeitimus jau teko girdėti. Kol jie nėra galutinai patvirtinti, kol nėra aiškaus aprašo, kas ir kaip turės būti, tol kažką labai plačiai komentuoti sunku. Jau nekalbant apie pokyčius veikloje. Šiuo metu dirbame pagal visus leidimus ir reikalavimus“, – sakė Naciūnų kaime įsikūrusios automobilių ardymo, naudotų detalių prekybos ir kitų su transportu susijusių paslaugų įmonės „Arauta“ atstovas Aurimas Venckus.
Anot jo, bet kokie papildomi reikalavimai ar bendros tvarkos griežtinimas smulkiajam verslui yra susiję su galimais sunkumais.
„Kaip minėjau, kol kas galima galutinė tvarka nėra patvirtinta ir aiški. Paimkime kad ir tą patį reikalavimą nustatyti priimamos transporto priemonės svorį. Kas turės tą daryti? Ar kiekvienai įmonei teks pirkti specialias automobilines svarstykles, kurios naujos gali kainuoti ir keliasdešimt tūkstančių eurų? Visi supranta, ką tai reikštų nedideliems verslams. Kol kas neaišku, ką tas svėrimas išvis duos, nes visų transporto priemonių svoris juk yra jau nustatytas gamykloje, jis yra įrašytas dokumentuose. Tad jei žmogus išsiims domkratą ar atsarginį ratą, tai iš esmės mašinos svorio juk nepakeis“, – kalbėjo A. Venckus.