Paprastai žmonės, nubausti už Kelių eismo taisyklių (KET) pažeidimus, į redakciją kreipiasi retai. Dažniausiai vairuotojai supranta ir žino, kad padarė vieną ar kitą pažeidimą ir romiai priima už tai skiriamą nuobaudą. Tačiau pastaruoju metu laikraštis sulaukė už KET pažeidimą baustų piliečių telefono skambučių. Įdomiausia, kad visi skambintojai kalbėjo apie tą patį pažeistą reikalavimą. Jie neneigė, kad pažeidė taisykles, tačiau juos stebino ir piktino tų prasižengimų padarymo aplinkybės.
Važinėjantis provokatorius?
Į redakciją skambinę taisykles pažeidę piliečiai padarė KET 117 punkto pažeidimą – kirto ištisinę liniją. O tai brangiai kainuojantis reikalas – be iki 90 eurų galinčios siekti baudos, dar iki 3 mėnesių stabdomas vairuotojo pažymėjimo galiojimas.
Visi pašnekovai tarsi susitarę tvirtino tą patį – nusižengti KET reikalavimui juos išprovokavo kitų eismo dalyvių elgesys. „Provokatoriai yra labai pavojingi visur – eisme, šeimoje ar visuomenės gyvenime. Toks vairuotojas gatve, kurioje yra ištisine linija, specialiai važiuoja labai lėtai – gerokai lėčiau, nei leistina. Iš paskos važiuojantis žmogus galiausiai nebeiškenčia ir aplenkia jį, kirsdamas ištisinę liniją. Provokatoriui to ir tereikia – viską fiksuoja jo vaizdo registratorius, įrašą ar nuotrauką jis siunčia į policiją, o pastaroji fiksuoja pažeidimą ir baudžia. Kodėl jis taip elgiasi – nežinia. Gal galvoja, kad šitaip provokuodamas kovoja su KET pažeidėjais, kaip koks naujasis Robinas Hudas. Aš dabar visiems pažįstamiems sakau – būkite budrūs, ypač prieš sankryžas, nes provokatorius ten gali tykoti“, – kalbėjo vienas Biržų gyventojas.
Pasipinigavimo būdas?
Kito pašnekovo situacija buvo beveik analogiška, tik ištisinę liniją jis kirto ne mieste, bet užmiestyje. „Jei kelis kilometrus priešais tave vos vos slenka automobilis, gal 30 – 40 kilometrų greičiu, nors leistinas greitis yra 90 km/h, kantrybė trūksta, ypač jei dar turi skubių reikalų“, – sakė pažeidimą padaręs vairuotojas. Tačiau jis buvo įsitikinęs, kad taip padaryti jį išprovokavo nepažymėtu automobiliu važiuojantys policininkai. Esą, taip nesąžiningai valstybė pinigaujasi vairuotojų sąskaita.
Biržų policijos komisariato viršininkas Deividas Valtaris užtikrino, jog panašių dalykų Biržų policijos komisariato pareigūnai tikrai nedaro. Ar taip gali elgtis Kelių policijos valdybos pareigūnai, komisaras sakė negalintis atsakyti.
Problema egzistuoja
Viešojoje erdvėje yra nemažai diskutuojama ištisinės linijos kirtimo klausimu. Pagal KET, ją galima kirsti tik išimtinais atvejais, aplenkiant stacionarią kliūtį – nuvirtusį medį, eismo įvykio vietą, stovintį sugedusį automobilį ir panašiai. Ypač vairuotojus erzina tai, kai esant geroms eismo sąlygoms – nesant nei sniego, nei lietaus, nei tamsos, važiuojama gerokai mažesniu greičiu, nei leistina. Nors KET numato prievolę kur kas lėčiau už leidžiamą greitį važiuojančiam vairuotojui praleisti paskui jį greičiau važiuojančias transporto priemones, pasitraukus kuo labiau į dešinę, toli gražu ne kiekvienas lėtaeigis vairuotojas taip elgiasi. Akivaizdu, kad reikia ieškoti būdų, kaip išspręsti tą problemą.