Kaip žinia, Biržų rajonas negarsėja plačiu asfaltuotų vietinių kelių tinklu. Jau nekalbant apie savivaldybės žinioje esančius keliukus, rajone pakankamai daug valstybinės reikšmės kelių, besipuikuojančių žvyro dangos paviršiumi. Kada, kur ir kodėl šiuose keliuose ką nors asfaltuoti, sprendžia VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcija, pasitelkusi ekspertus, tyrinėjimų rezultatus, statistiką, gerąją praktiką ir dar krūvą visokiausiu parametrų ir normatyvų. Tai kartais padeda, tačiau kartais sprendimai tiesiog stulbina, kai staiga puolama asfaltuoti kelio, kuriuo per parą pravažiuoja du automobiliai ir prabėga trys šunys.
Pikti, bet informuoti liežuviai plaka, kad šioje kelių kontoroje ne tik moksliniai rodikliai veikia. Visokiausių interesų greitkeliai ten sueina, žiedais susipina. Teisingi lėšų „įsisavinimo“ klausimai yra svarbiausi, o regionų keliai gali ir palaukti, ne pirmas kartas.
Todėl bet koks Kelių direkcijos krustelėjimas regiono keliuose nelieka be biržiečių dėmesio. Jau nemažai metų kalbama apie būtinybę asfaltuoti kelią tarp Germaniškio ir Nemunėlio Radviliškio gyvenviečių, kuriuo važinėja nemažai rajono gyventojų. Važiuoja juo ir turistai pasižvalgyti į Tabokinės, Muoriškių dolomito atodangas, Velniapilio olą, Nemunėlio Radviliškio bažnyčias. Šiomis dienomis, kai pasnigo ir pašalo, vieškelis tapo ypač slidus. Nė vienas sveiko proto vairuotojas, net ūkininkai traktoriais dabar juo nevažiuoja, nebent užklumpa mirtinas reikalas. Todėl keistokas sutapimas, kad kaip tik tuo metu šalikelėje atsirado transporto intensyvumą matuojantis prietaisas.
Nemunėlio Radviliškio seniūno pavaduotojo Kęstučio Jasiko nuomone, kad tai panašu į patyčias. Anot pavaduotojo, kokį transporto srautą dabar gali užfiksuoti prietaisas, jei visi šiomis dienomis kaip Dievo bausmės vengia kelionės šiuo keliu. Pastovės aparatas keliais dienas, duomenys į Kelių direkcija nukeliaus. Pasižiūrės ten gudruoliai specialistai ir nustatys, kad per dieną vos vienas kitas automobilis ar sunkvežimis pro šalį prariedėjo. Ar reikia tokį kelią, kur beveik niekas nevažinėja, asfaltuoti? Aišku, kad ne.
Sunku nesutikti su K. Jasiko logiška minties seka. Tuo labiau kai neaišku, kaip dažnai vykdomi tokie tyrimai, kokia duomenų apdorojimo metodika, interpretacijos ir panašiai.
AB „Kelių priežiūra“ Pasvalio kelių tarnybos Biržų meistrijos vyriausiasis inžinierius Virginijus Degutis sakė, jog jų tarnyba nieko bendro su transporto srautų matavimu neturi, apie tai jie nėra informuojami. Kelių direkcija šią veiklą vykdo savų rangovų pagalba.